IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тежката дума за сливането на Didi и Uber принадлежи на китайските власти

Двете компании все още не са подали заявление за одобрение на сделката от антитръстовите регулатори в страната

14:14 | 02.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Сливането на китайската Didi Chuxing и китайското подразделение на американския ѝ конкурент Uber може да се сблъска с известни проблеми, след като Министерството на търговията в Китай (Mofcom) заяви, че не е получило необходимото заявление за одобрение на сделката, за да може тя да бъде сключена, предава Ройтерс.

Придобиването на китайските операции на Uber от Didi, което беше обявено в понеделник, ще създаде гигант в областта на споделеното пътуване, който ще е на стойност около 35 млрд. долара и може да създаде опасения за монопол, тъй като Didi твърди, че има 87% пазарен дял в Китай. Uber China пък е вторият най-голям играч на пазара.

Mofcom, един от най-големите китайски антитръстови регулатори, обяви по време на брифинг, че двете компании е нуждаят от неговото одобрение, за да може сделката да бъде придвижена напред.

„Mofcom все още не е получила заявка за одобрение на сливането на Didi и Uber”, обяви говорителят на министерството Шън Данян. „Всичко трябва да мине предварително през министерството. Тези, които не са го направили, няма да могат да извършат сливането“, ако не попадат в обхвата на антитръстовите правила“.

Didi Chuxing не е открита веднага за коментар по въпроса. Uber пък не е отговорила на запитванията.


Create bar charts

Didi и Uber водеха ожесточена битка в Китай, инвестирайки милиарди долари за субсидиране на превозите и за спечелването на потребители. Други играчи на пазара обаче могат да засилят конкуренцията.

 

Дзя Юетин, ръководител на LeEco, компанията майка на по-малкия конкурент в сферата на споделеното пътуване Yidao, написа в социалните мрежи, че фирмата ще предложи големи отстъпки, за да привлече пътниците и да помогне за избягването на монопол на пазара.

По думите му Yidao скоро ще започне по-агресивна кампания.


Create column charts
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от виж още

Коментари

Финанси виж още