fallback

Tesla обеща: Model 3 излиза от фабриката навреме

Производителят на електромобили успя да удвои приходите си през последното тримесечие

09:32 | 04.05.17 г. 2
Автор - снимка
Създател

Производителят на електрически автомобили Tesla успява да постигне рекордни нива на производство, доставки и продажби през първото тримесечие на годината, но отчита и по-висока загуба от очакваното. В сравнение с предходната година загубата се увеличава от 282 млн. на 330 млн. долара, обяви компанията на технологичния милиардер Илон Мъск в сряда след края на борсовата сесия. 

С 1,33 цента загуба на акция това е с цели 60% повече спрямо очакваното от анализаторите, предава DPA.

Приходите от продажби обаче се удвояват до 2,7 млрд. долара. Анализаторите очакваха обаче средно с 900 млн. долара по-ниски приходи.

Tesla успява да увеличи производството си с 64 на сто и е доставила приблизително 25 хил. автомобила - повече от когато и да било за едно тримесечие. По този начин компанията вероятно ще постигне целта си за продажби от 50 хил. автомобила през първото полугодие.

Въпреки това инвеститорите реагираха сдържано, като в следборсовата сесия акциите загубиха около 1 на сто от стойността си. От началото на годината обаче акциите на компанията поскъпват с повече от 45 на сто.

Причина за по-високата загуба са по-високите разходи, свързани с планирания за юли старт на производството на новия обещаващ Model 3. С първата си кола за средната класа, която се очаква да струва около 35 хил. долара, Tesla иска за излезе от лукс нишата и да влезе на масовия пазар, а за тази цел са нужни високи инвестиции. Сега Tesla обещава, че Model 3 ще започне да се произвежда навреме през юли.

Мъск представи по-рано амбициозни цели и времева програма и възнамерява да разшири производството с бърз темп. През 2018 г. Tesla възнамерява да произвежда по 500 хил. коли на година, а за 2020 г. вече целта е 1 млн. коли. Дотогава обаче има дълъг път, защото през миналата година например излбязоха само 85 хил. автомобила.

Въпреки че изграждането на производствената платформа за масово производство представлява голям финансов риск, доверието на инвеститорите е огромно. По пазарна капитализация стартъпът от Калифорния, който никога досега не успява да излезе на  годишна печалба от създаването си през 2003 г., е вече дори вторият по големина производител на автомобили в САЩ преди Ford  и след лидера в индустрията General Motors.

Tesla обаче не харчи парите си само за изграждането на фабриката в калифорнийския Фримънт и за фабриката за батерии в Невада. След оплаквания на клиенти производителят възнамерява да разшири и мрежата си от станции за бързо зареждане и да изгради повече места за поправки. Мъск обяви освен това, че компанията ще открие 100 нови филиала и станции за услуги, което е повишение с 30 на сто на годишна база.

На картата с нови зарядни станции за първи път се появи и България, като първата такава станция за страната ни се планира да бъде в Пловдив.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:28 | 13.09.22 г.
fallback
Още от виж още