fallback

Tencent изтри над 26 млрд. долара от пазарната си капитализация за ден

Компанията предупреди, че ще пожертва краткосрочните си маржове, за да вложи средства в съдържание и технологии

13:20 | 22.03.18 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Tencent Holdings загуби над 26 млрд. долара от пазарната си капитализация, след като предупреди, че ще пожертва краткосрочните си маржове, за да вложи средства в съдържание и технологии в преследване на растеж, съобщава Bloomberg.

Книжата на компанията поевтиняха с 5% в Хонконг, най-големият спад за последния месец, изтривайки част от печалбата, която я постави сред най-добре представящите се компании в света в последните десет години.

Базираната в Шънджън компания планира да продължи да влага средства в области, вариращи от изкуствения интелект до видео съдържанието, и съобщи, че това може да натежи върху доходността й в краткосрочен план, но ще донесе растеж в дългосрочен план. Интернет гигантът съобщи, че нетните му приходи почти са се удвоили до 20,8 млрд. юана (3,3 млрд. долара) в трите месеца до декември, като надхвърлят прогнозите.

Бизнесът на Tencent гравитира главно около големите й социални мрежи WeChat и QQ, чрез които над един милиард души получават достъп до игри, новини и онлайн забавление, докато плащат за множество услуги от реалния свят.

Сега главният изпълнителен директор на компанията Ма Хуатън се стреми да вземе по-голямо парче от рекламния пай, доминиран от Alibaba Group Holding, като в същото време инвестира в нови области като финанси, търговия на дребно и изчислителни системи.

„Tencent трябва да инвестира в нов бизнес, това ще помогне на компанията да изгради по-добра екосистема, която да подкрепи растежа, но ще засегне маржовете в краткосрочен план“, казва анализаторът Бенджамин У от базираната в Шанхай консултантска компания Pacific Epoch.

След обявяването на резултатите анализатори от Credit Suisse и Citigroup понижиха прогнозите си за печалбата на Tencent. Гигантът в социалните мрежи обаче остава една от най-добре представящите се компании от индекса Hang Seng миналата година, когато почти е удвоила стойността си.

Печалбата на Tencent за тримесечието включваше и приходите от 7,9 млрд. юана главно благодарение на първичното публично предлагане на компаниите Sea, Sogou и Yixin Group. Това са само три от 600-те компании, в  кито Tencent е инвестирала. Приходите за тримесечието са се повишили с 51% до 66,4 млрд. юана, но са малко под прогнозираните 68,6 млрд. юана.

Приходите от услугите с добавена стойност, които включват онлайн игрите и приложенията за изпращане на съобщения, са се увеличили с 37%, но продажбите на онлайн реклами са нараснали много по-бързо, с цели 49%.

Разходите обаче също са се повишили със 72% заради придобиването на видео и музикално съдържание за задържане на потребителите пред екрана и инвестициите в нов бизнес като облачните услуги. Ръководители на компанията заявиха пред репортери в сряда, че разходите са от съществено значение в дългосрочен план.

„Поради това за 2018 г. планираме да увеличим инвестициите си в редица ключови области. Те могат да се отразят негативно на доходността ни в краткосрочен план, но ще генерират дългосрочна стойност и нови възможности за растеж за нас“, каза президентът на компанията Мартин Лау.

Той допълни, че подразделението Tencent Music е узряло за собствено IPO, а Ма заяви, че може да се обмисли листване на акции на Tencent на фондова борса в континенталната част на Китай, ако политическите условия са добри.

Коментар по темата на Уенди Хуанг, управляващ директор "Азиатски интернет и медии" в Macquarie Bank, вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:43 | 10.09.22 г.
fallback
Още от виж още