fallback

Зад бума на гейминга се крият множеството трудности на цялата индустрия

Отменянето на най-големите събития за игри в света се оказа тежък удар за малките и големите студиа

23:11 | 26.03.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Геймингът преживява безпрецедентен бум в момента, но зад кулисите пандемията от коронавируса засяга индустрията за 150 млрд. долара по не толкова забележим, но значителен начин, отлагайки ключови разработки, притискайки по-малките студиа и променяйки плановете за новите игри, които се отлагат за 2021 г., пише Bloomberg.

Както и в други сектори, Covid-19 стана причина за отлагането на големи събития през 2020 г., като Конференциятя за разработчици на игри този месец и най-мащабните, като E3 през лятото. Тези отменени събития са особено болезнени за един бизнес, който като филмовата индустрия, разчита на бързи годишни средства, за да пуска нови заглавия, да свързва издатели със създатели на игри и да развива независимите стуциа, които се стремят да станат следващите Rockstar Games.

Акциите на част от производителите на игри, като Nintendo се насочиха нагоре през изминалата седмица, заедно с рязкото увеличаване на времето за игра след налагането на карантина в редица страни по света. Но Дейвид Амадор, който управлява Upfall Studios, има различен поглед над нещата.

„Въпреки технологиите и комуникационните канали, с които разполагаме, нищо не е по-добро от срещите лице в лице“, посочва той. „Това е един все по-предизвикателен пазар, а да можем да говори, с клиентите в непринудена среда и да ги накараме да играят нашите игри, помага доста“.

Страхотна среща преди две години на Gamescom, европейско събитие за игри, осигурява на Амадор лиценз за разработки за платформата Nintendo Switch, твърди той. Отсъствието на събития като Nordic Game Jam тази година всъщност може да е проблем. „Трудно е да преценим щетите от това, че не се срещаме с хора или не сключваме сделки“. Той работи на свободна практика, когато разработва игрите си, а пропуснатите възможности за студиа като неговото означават спад в работата на дизайнери и художници.

„За по-малките издатели или независимите като мен, един случаен разговор може да доведе до големи неща“, твърди Ийн Гарнър, който управлява Another Indie, издател на игри с 12 души екип и централа в Тайпе, както и още една в китайския град Сямън. Подобно на Амадор, Гарнър е успял да си осигури много търсен лиценз за разработка, след като се е срещнал с правилния човек на GDC, а екшън играта на студиото му Sinner е достигнала до услугата на Microsoft Xbox Game Pass, след като е била показана на препълнен с публика щанд.

Сега той планира да насочи бюджета, първоначално планиран за събития, към онлайн реклами и трейлъри. „Не се притеснявам как ще преминем през това, но съм напълно убеден, че ще понесем удар“, коментира Гарнър.  

Във време, в което онлайн гейминг услугата Steam на Valve разбива рекорди, а световните издатели на игри регистрират повишено търсене заради факта, че милиони хора са в домовете си, системите, върху които стъпва бъдещият успех на тези компании, се променят.

Един от геминг проектите, с който се е занимавало Upfall Studios, е оставено на изчакване, защото разработчиците не са успели да покажат демо на GDC и не са успели отделно от това да представят играта. Двама други издатели, с които Амадор работи, също не успяват да си уредят отделни разговори с издатели.

Преди коронавирусът да се превърне в глобална пандемия, той вече прекъсваше веригата на доставките в гейминга, тъй като много от издателите зависят от аутсорсинга към арт студиа в Китай – страната, която първа се сблъска с Covid-19.

Създателят на Super Smash Bros. Масахиро Сакураи миналата седмица писа в списание “Famitsu”, че издаването на допълнително съдържание за хитовата серия ще бъде отложено заради коронавируса. Private Division, звено на Take-Two Interactive Software, миналия месец обяви, че ролевата екшън игра Outer Worlds също ще се забави за Switch заради пандемията.

Един от големите китайски играчи на пазара на мобилни игри е планирал серия от срещи на E3 и GDC, а сега ще трябва да проведе по-малко ефективни онлайн разговори вместо тях, твърди източник, запознат с въпроса, но пожелал да остане анонимен. По думите му японските студиа настояват за срещи и сключване на договори лично, което означава, че все повече проекти са под въпрос, докато не бъдат разхлабени мерките заради вируса.

Шефът на студио, което често прави т.нар. AAA игри за големи издатели, твърди, че най-големите бизнес възможности всяка година са на събитията. Срещите с десетки потенциални клиенти в хотели близо до центровете на събитията, значат, че разработчиците сключват сделки, които водят до издаването на игри месеци напред, допълва източникът, пожелал анонимност.

Няколко водещи японски студиа са се опитали и не са постигнали успех с онлайн инструменти за ключови срещи за набиране на предложения, твърдят няколко директори. По думите им най-големият проблем е трудността в създаването на доверие с новите партньори. Това влияе зле на платформите за игри, които не могат да разширяват библиотеките си толкова бързо, колкото им се иска. За независимите студиа ситуацията предполага трудности в това да си осигурят бизнес.

А за да е още по-сложно, новите конзоли на Microsoft и Sony, които се очакват в края на тази година, значат, че ще са нужни още повече разработки от вече пристинатите студиа, твърди Били Пиджън, анализатор в Go Play Research. „EA, Activision, Ubisoft и други следят игрите на база печалба/загуба, за да решат дали ще бъдат завършени навреме“ и не се колебаят да се откажат от онези, които имат малък шанс да станат рентабилни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:40 | 12.09.22 г.
fallback
Още от виж още