fallback

Наградата “Най-добра българска фирма” - отлична референция от клиентите

Целта ни е да изпреварим събитията и нещата да тръгнат от тук към света, а не обратното, твърди Станислав Филипов, един от миналогодишните победители в конкурса

13:20 | 28.10.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В миналогодишното издание на конкурса  „Най-добра българска фирма“ Велдим-1 беше един от големите фаворити, спечелвайки убедително първото място в категорията „Микро и малка фирма“.

Компанията започва своето развитие през 2009 г. във Варна с основна дейност  електроинсталации. Постепенно се развива и започва да се занимава със системи за сигурност, климатични системи и вентилация. В началото на 2013 г. 

Велдим-1 открива свое производство с марка VAiOS - Veldim All in One Solution, под която се произвеждат системи за сигурност, автоматизация за сгради, smart home системи, електроника за автоматизация, осветление. Брандът Велдим-1 се разраства в последните години и зад него в момента стоят няколко фирми и сдружения. Има шест офиса в България, офиси в САЩ и представителства в Европа.

В миналогодишното издание на конкурса  „Най-добра българска фирма“ спечелихте в категория „Микро и малка фирма“. Как се разви фирмата оттогава досега?

Призът ни изненада много приятно и беше чудесно признание за нашия труд. Наградата се приема като една отлична референция за настоящите и бъдещите ни клиенти. За тази една година “Велдим” се разви много, привлякохме добри софтуерни специалисти и вече произвеждаме продукти и решения на световно ниво.

Как започнахте бизнеса си? Какво беше най-трудно в началото?

Бизнесът на компанията започна като в „aмериканска мечта“ - с един гараж, много идеи и желание за реализация. Едва ли има лесно начало и нашето не беше такова. При стартирането на компанията и първите й години на развитие - като най-голямата трудност бих определил липсата на опит. Бизнес средата в България, Европа и САЩ има своите особености и специфики. Има много тънкости във воденето на преговори, в представянето на продуктите, в достигането до клиента и в комуникацията с него. Когато нямаш опит на даден пазар се учиш от грешките си.

Как се промени бизнес средата през годините?

Тази година компанията ни стана на 7 години. Не бих казал, че бизнес средата се е променила коренно за това време. Но хубавото е, че има все повече млади мениджъри, които носят нови идеи. Те са и главният фактор за въвеждане на иновациите.

Кое е най-голямото предизвикателство в работата ви?

Да разберат хората, клиентите и партньорите ни, че в България съществува толкова високотехнологична компания като нашата. В момента софтуерните компании със сигурност се развиват главоломно на българския пазар и ние се стремим да сме крачка пред другите, но самото съчетание на софтуерен и хардуерен продукт е вече друго нещо. Кои са вашите приоритети за инвестиции?

Към този момент инвестираме главно в нови разработки и тестване на продуктите ни. Пазарното навлизане на европейския и световен пазар със сигурност ще отнеме по-голямата част от ресурсите ни - както пари, така и време. Именно там са концентрирани усилията ни.

Имате офис в САЩ и представителства в Европа, как се приемат работата и продуктите ви на чуждите пазари?

Продуктите ни се приемат изключително добре. Напоследък сме затрупани от поръчки за индивидуални проекти. Това се дължи на конкурентните цени и качество. Големите производители в нашия бранш не са толкова гъвкави. Ако имате предвид това, как се гледа на продукти и софтуер, произведени в България, бих казал, че все още не сме оценени подобаващо, особено в Европа. Като част от Европейския съюз в САЩ гледат с известен респект на това, което предлагаме. В Европа тепърва предстои да се утвърдим като име, което да се свързва с качество и гъвкавост.

Кое ви вдъхновява и стимулира да работите?

Вдъхновява ме главно решаването на проблеми, които нашите клиенти имат. Те са от всякакво естество – сигурност, повишаване на печалбата, автоматизиране и оптимизиране на процеси. Всеки реализиран проект за нас е една победа. Друг стимул е желанието ни марката “Велдим” да стане разпознаваема в световен мащаб.

Кое е най-ценното, което научихте от опита си?

За последните години научихме много. Главното е да намериш правилните партньори - това се отнася както за хората, с които работиш, за доставчиците, за клиентите. За нас те всички са партньори, защото никога бизнес процесите не са праволинейни и едностранни. Всеки пазар има своята специфика. Ако успееш да го опознаеш и да направиш необходимото, със сигурност ще имаш успех.

Най-големият Ваш успех кой е?

Като най-голям успех бих посочил намирането на правилна система на работа. От производствения процес, през администрацията, до търговските взаимоотношения и реализацията в чужбина. В развитието сме се научили на много неща от грешките си и нерядко сме плащали твърде висока цена за това обучение. Трупането на опит, това е най-големия успех.

А като физическо изражение бих казал цялата 2015 г. Тогава завършихме интересни международни проекти, получихме и много награди и признания, част от които е и връчената от FiBank награда за “Най-добра българска фирма”.

Какви са плановете ви за развитие на бизнеса?

На първо време искаме да обновим и разширим производството си. Вече кандидатстваме за субсидия по европейски проекти - нещо, което досега ни убягваше. От търговска гледна точка това са нови европейски и световни пазари. Там сме заложили на партньорски фирми, чрез които да бъдем представени на съответния пазар.

Вашата мисия?

Това, което правим и  към което се стремим, е да произвеждаме и внедряваме все повече нови технологии в бизнеса и домовете на хората. Технологичният напредък е неизбежен и със сигурност няма да подмине България. Нашата цел е да изпреварим събитията и нещата да тръгнат от тук към света, а не обратното.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:53 | 10.09.22 г.
fallback