fallback

Kaufland: Голямата търговска площ е наше ключово предимство

Интервю с Иван Чернев, председател на УС на „Kaufland България”

13:04 | 18.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Иван Чернев е председател на УС на „Kaufland България” от 2018 г. Има дългогодишен опит в компанията, като е управлявал различни отдели в структурата на Kaufland в Германия и други държави. Под негово управление търговската верига утвърждава своята позиция на лидер в сектора за модерна търговия в България. Преди броени дни Kaufland България получи международния сертификат TÜV AUSTRIA COVID Shield, който гарантира, че компанията прилага най-високо ниво на мерките за безопасност, хигиена и превенция в условия на COVID-19.

Kaufland България е сред първите компании, които получиха международния сертификат TÜV AUSTRIA COVID Shield. Защо защитихте тази сертификация? 

Това беше много важна стъпка от нашата политика като отговорна компания. В условия на коронавирус за нас е приоритет да осигурим на клиентите и екипа си сигурност и спокойствие. Сертификатът TÜV AUSTRIA COVID Shield гарантира, че всички наши обекти – хипермаркети, логистични центрове и офиси – осигуряват безопасна среда при работа и пазаруване. Сертификатът има три категории в зависимост от степента на защита, като ние получихме най-високата – за отлично ниво на противоепидемичните мерки. Той валидира нашата силна социална отговорност, бизнес етика и грижа за здравето на клиентите и екипа ни в тези трудни за всички времена. 

Кои сфери на дейността ви бяха оценявани? 

Екипът на TÜV AUSTRIA осъществи задълбочен одит на нашите хипермаркети, на логистичната ни база и на административния офис. Одиторите провериха на място всички основни групи превантивни мерки, в резултат на което те бяха оценени с най-високата степен на защита. Това означава, че нашите обекти гарантирано осигуряват безупречна хигиена, редовна дезинфекция, безопасна дистанция при пазаруване благодарение на голямата търговска площ на хипермаркетите ни и задължително носене на предпазни маски. Не сме очаквали одитът да бъде лек, но и нямахме притеснения относно неговото успешно преминаване, защото прилагаме тези мерки стриктно още преди началото на извънредното положение, следим обстановката в страната и ги адаптираме спрямо нея. 

Какви са предимствата за пазаруване на вашите хипермаркети в условия на COVID-19? 

Несъмнено едно от най-ценните ни предимства е голямата търговска площ в нашите хипермаркети, която дава възможност на клиентите да спазват безопасна дистанция по време на пазаруване. В нашата бизнес стратегия винаги сме залагали на просторен интериор, удобство за клиента и функционални решения. 

Другото ни ключово предимство е разнообразието на продуктовия ни асортимент. При нас на едно място потребителите могат да направят целия си седмичен пазар – от продукти за трапезата, през стоки за дома и за всеки член на семейството, до разплащания на битови услуги и закупуване на лекарства, които нашите наематели в следкасовата зона предлагат. 

Как се промени вашият бизнес през 2020 година в условия на COVID-19? 

Разпространението на COVID-19 безспорно изправи обществото пред големи предизвикателства. Ние бяхме сред компаниите, които не затвориха врати по време на извънредното положение и остават стабилни във втората вълна на пандемията. Кризата наложи промени в много аспекти от нашия бизнес, но пък ни направи още по-адаптивни и отговорни. Във времена на несигурност за нас беше най-важно да останем близо до хората – да продължим да бъдем верен партньор на българския потребител и подкрепа за нашите служители.

Още преди обявяването на извънредното положение имахме формиран вътрешен антикризисен щаб от експерти от различни звена на компанията и със сериозен професионален опит. И в момента те продължават да следят ситуацията ежеминутно, да отговарят на динамично променящата се ситуация с незабавни действия и да обезпечават сигурността на нашия екип и клиенти. 

В първите месеци от разпространението на COVID-19 отговорихме на свитото потребление, като адаптирахме ценовите си предложения така, че клиентите ни да продължават да осигуряват необходимите продукти за своите домакинства. Задълбочихме дългогодишните си партньорства с българските производители, като обогатихме с още повече родни предложения асортимента. Дадохме началото на първата ни собствена национална линия хранителни продукти „Брей“ и на марката „Шеф месар“ – висококачествено прясно месо от изцяло български доставчици. Благодарение на устойчивото ни сътрудничество с малкия и средния бизнес в страната нашите потребители могат да бъдат спокойни, че в Kaufland ще продължат да откриват разнообразие от родни продукти с високо качество и на съобразена с възможностите им цена. 

За да бъдем в помощ на клиентите ни във времена на препоръчителна социална дистанция, ускорихме старта на нашата онлайн доставка. В онлайн магазина ни потребителите в София, Пловдив, Варна и Бургас  могат да открият разнообразен асортимент от над 2 000 продукта, който обогатяваме непрекъснато. Потребителският интерес към услугата е голям - само за два месеца отчетохме 200% ръст на онлайн поръчките. 

Какъв е разходът ви в противоепидемични мерки от началото на кризата досега?

Инвестицията ни в противоепидемични мерки до момента надхвърля 2 млн. лева и включва обезпечаването на нашите обекти с всички необходими средства за превенция, осигуряване на защитни средства за нашите служители и подсигуряване с достатъчно комуникационни материали, които да информират и насочват нашите клиенти по време на пазаруване. 

Като социално отговорна компания, съпричастна с предизвикателствата, пред които българското общество е изправено, подпомогнахме редица организации и техните каузи с финансови дарения. Несъмнено обаче отвъд финансовите ни разходи, най-голяма е инвестицията в усилия, отдаденост и неуморна работа, които екипът ни положи, за да останем най-доброто място за пазаруване по време на пандемията и верен партньор на българския потребител. 

Наблюдаваме втора силна вълна на разпространение на коронавируса. Вашите служители остават на първа линия в тази обстановка. Какви мерки предприемате за тяхната сигурност? 

Грижата за нашия екип винаги е стояла на първо място в работодателската ни политика. Вече споменах част от средствата за лична превенция, които осигуряваме на служителите още от началото на пандемията. Коронавирусът наложи да трансформираме и много от процесите си вътре в компанията, за да осигурим безопасна среда за работа на нашите служители. Изградихме стриктна организация по отношение на работните графици, за да сведем до минимум риска от пренасяне на болестта. Осигурихме много безплатни обучения за екипа, насочени към надграждане на личностните качества и укрепване на емоционалното и психологическото здраве, което е особено важно в период, в който страхът от заразяване с болестта може да вземе превес. 

Не останахме безучастни след прогнозите за евентуална втора вълна на коронавируса и навреме осигурихме безплатни противогрипни ваксини за всички колеги, които пожелаха да им бъдат поставени такива. Здравето на нашия екип продължава да бъде първи приоритет за нас, затова адаптираме и развиваме мерките спрямо текущата ситуация. 

Очаквате ли да има втора вълна в презапасяването на потребителите със стоки и подготвени ли сте за такъв сценарий? 

2020 година ни припомни, че трябва да очакваме всичко, а това ни научи да планираме не с една, а с няколко стъпки напред и да сме още по-подготвени за различни сценарии. Смело мога да уверя българските потребители, че следим търсенето и осигуряваме навреме всички необходими стокови наличности. Наближават коледните и новогодишните празници, в които отново ще останем верен партньор на българското семейство и ще му предложим разнообразие от качествени предложения на отлични цени, при строго спазване и изпълняване на всички противоепидемични мерки. Българският потребител може да разчита на нас. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:48 | 13.09.22 г.
fallback