fallback

Delhaize силно свива дейността си на Балканите

Бившите собственици на "Пикадили" излизат и от бизнеса в Босна и Херцеговина, обмислят продажбата и на румънските магазини

17:16 | 01.04.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Белгийската верига Delhaize Group е решила силно да свие дейността си на Балканите. Компанията обяви днес, че е сключила споразумение с Tropic Group B.V за продажбата на бизнеса ѝ в Босна и Херцеговина, предава Ройтерс.

Трансакцията за 54-те магазина ще бъде приключена през третото тримесечие на годината. Цената на сделката не се разкрива.

В края на февруари компанията обяви, че е продала на дружеството AP Mart веригата „Пикадили“ в България. По-рано Delhaize вече напусна Албания и Черна гора.

Delhaize купи „Пикадили“ през 2011 г., след като през 2011 г. придоби компанията, собственик на веригата - Delta Maxi Group, за 932,5 млн. евро. С тази сделка белгийската група придоби и босненските магазини на Delta Maxi.

Когато навлезе на българския и босненския пазар, Delhaize смяташе целия регион на Югоизточна Европа за „обещаващ регион“. Заради кризата обаче резултатите на веригата бързо се вгорчиха.

Миналата година белгийците отчетоха ръст на продажбите на Балканите само в Гърция и Румъния заради свитите потребителски разходи в региона.

Въпреки относително доброто представяне на румънския бизнес на белгийците, той вероятно също ще бъде продаден, както и магазините в Индонезия. Главният изпълнителен директор на Delhaize Франс Мюлер, който пое групата през ноември, обяви, че приоритетен ще бъде бизнесът на веригата в САЩ, където тя е представена с магазините Food Lion и Hannaford, както и в Белгия, Гърция и Сърбия.

През последните три месеца на миналата година Delhaize най-накрая излезе на печалба, след като през 2012 г. направи огромни отписвания. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:25 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Имоти виж още