Хотелиерският сектор в Солун страда от липса на идентичност, а предлагането на хотели, които са част от известна верига, е ограничено, сочи доклад.
Като цяло за Гърция инвентарът от „брандирани“ хотелски стаи, било то международни или местни, е много нисък.
През 2009 г. едва 4,4% от хотелите в страната (контролиращи 19,2% от хотелския капацитет) са били афилиирани с гръцки или международен оператор.
Оттогава до днес е малко вероятно този дял да се е променил значително, пише в свой доклад консултантската компания HVS.
Тези данни ясно показват преобладаващата философия на гръцкия хотелиер, която не му позволява да се раздели лесно с управлението на своята собственост.
Ограничен е и броят на хотелските марки и в Солун, на който се гледа като на втора столица на Гърция. Сред действащите международни хотелски марки в града са Hyatt, IHG, а сред местните – Classical Hotels, Chandris, Capsis, Electra и др. Kempinski Hotels влезе на пазара през 2003 г., но впоследствие се оттегли поради разногласия между собственика и компанията.
Според собствениците на хотели в Солун основните причини за ограниченото присъствие на повече международни и местни марки на пазара в града са:
- сравнително ниската привлекателност на дестинацията за чуждестранните туристи поради неефективната инфраструктура и затруднения достъп;
- ограничената познаваемост на града за чуждестранните туристи, с изключение на тези от съседните страни;
- липсата на идентичност на града, както и на единна маркетингова стратегия за промотиране на множеството културни и исторически паметници в града. Като пример за липсата на идентичност се посочват множеството имена на дестинацията като „Салоника“, „Тесалоники“, „Тесалоника“ и др.;
- сравнително лесното привличане на съответното местно търсене на туристически продукти през последните години, което не окуражава допълнителни усилия от страна на хотелиерите, за да търсят нови източници на бизнес.
Тъй като над 70% от туристическия поток в Солун представлява местни туристи, присъединяването към международна хотелска верига като цяло не добавя стойност за нито една от страните, се казва в доклада.
Потенциал за развитие
Въпреки това от компанията смятат, че все още има потенциал за привличането на нови международни оператори. В града има няколко хотела, за които се смята, че са подходящи за ребрандиране по отношение на големина и локация. Маркетингът и отзвукът в резултат на такова ребрандиране ще спомогнат за повишаване на познаваемостта на дестинацията.
Солун има потенциал и за повишаване на конгресния туризъм, който в момента е движен почти изцяло от местния бизнес. Дестинацията е малко позната в международен план, с изключение на Балканите. Въпреки че досега този сегмент генерира значителна част от хотелския бизнес в Солун, през последните години той стабилно намалява.
Немалки са и усилията за подобряване на инфраструктурата на града. До края на 2012 г. например се очаква да бъде завършена инвестиция от 246 млн. евро в разширяване на капацитета на солунското летище.
От 2008 г. бе удължена линията от градската железопътна мрежа до Лариса.
Първата фаза от солунското метро, която предвижда лъч с дължина от 9,6 км и 13 станции, се очаква да бъде въведена в експлоатация през юни 2015 г. Бюджетът на проекта е 1,1 млрд. евро.
До 2014 г. ще бъде завършена и модернизацията на района около Бялата кула и крайбрежната алея, в която ще бъдат инвестирани 1,9 млн. еврро.
В процес на изграждане е и новият Околовръстен път на Солун, който ще обслужва 80 хил. автомобила дневно.
Текат работи и по разширяване на капацитета на пристанището на Солун, които се планира да бъдат завършени до 2015 г.
Част от инфраструктурното изграждане на страната е и завършването на магистралата „Егнатиа“ с бюджет от 6 млрд. евро. Тя ще свързва пристанището „Игуменица“ в западна Гърция с най-източната част на Гърция и границата с Турция. Тя ще минава през 10 региона в северна Гърция и ще предостави транспортни връзки между пет морски пристанища, шест летища и 11 индустриални зони.
Завършването на тези проекти ще подобри както ежедневния живот на гражданите в тези райони, така и възприятието на чуждестранните посетители. Те ще спомогнат и за повишаване на познаваемостта на града като международна туристическа дестинация.
Въпреки това Солун трябва да вземе спешни мерки по отношение на редица проблеми, които в една или друга степен характеризират много големи градове. Сред тях са недостатъчният брой паркоместа, управление на сметосъбирането, както и задръстванията в града по време на пиковите часове, се казва в доклада.


Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино