fallback

Затварянето на "Галерия Пловдив" видимо се е отразило на пазара на търговски площи

Това е първото по-значимо изменение в обема на търговските площи в страната за последните 12 месеца, според консултант

16:03 | 21.04.16 г.

Промените при само един търговски център са предизвикали видимо отражение на пазара на търговски площи в България през първото тримесечие. Продължава и консолидацията в сектора на търговските вериги, като в сегмента на веригите за търговия с храни активността при експанзията видимо се забавя.

Заради затварянето на мол “Галерия Пловдив” за ремонт общият обем на съвременните търговски площи в страната намалява до 830 хил. кв.м., показват данните на консултантската компания MBL|CBRE.

Това е първото по-значимо изменение в обема на търговските площи в страната за последните 12 месеца, като спадът е около 5% спрямо обемите от края на 2015 г., отчита компанията.

Същевременно в София беше пуснат комплексът „Сан Стефано Плаза“, който добави нови 12 хил. кв. м търговски площи към пазара в столицата. Те обаче не са достатъчни, за да компенсират затварянето на мола в Пловдив.

“Галерия Пловдив” е с площ 51 хил. кв.м. Ръководството на търговския център обяви, че ще затвори за реконструкция в средата на януари т.г., след коледните и новогодишни празници.

От месеци шопинг центърът имаше проблем със задържането на наемателите, още повече, че той отвори врати в разгара на кризата през 2010 г. Предвижда се той да бъде препозициониран като място за забавления и пазаруване.

Очаква се повишена конкуренция при търговските центрове в София и Пловдив тази година, прогнозират консултантите. „Сити Център София“, който също е все още в ремонт, привлече трима нови наематели - Reserved, Sport Depot и CCC. Осъвременената концепция на търговския център предстои да бъде представена през есента под името „Парк Център“.

В Пловдив продължават стрoителните дейности по мол „Марково тепе“, като очакванията са търговският център да отвори врати през септември.

През първото тримесечие на 2016 г. представителите на най-големите вериги магазини за хранителни стоки и техника в България отбелязват понижена активност в сравнение с последното тримесечие на 2015 г., отчитат още експертите.

За периода януари – март 2016 г. общата добавена площ от големите търговски вериги е 10,5 хил. кв.м., от които 2 хил. кв.м. са в София. Малко над една трета от общата добавена площ принадлежи на компаниите за продажба на хранителни и бързооборотни стоки, а останалата част – на търговци на техника и хипермаркети от типа „направи си сам“. 

Billa продължава да усвоява площи на изтеглилата се от пазара Penny. Към момента обектите на веригата в страната са 101. За същия период Praktiker и Lidl отвориха нови магазини съответно във Варна и Казанлък. Така Praktiker увеличава обема на площите си с 6 хил. кв.м., а Lidl - с 1,5 хил. кв.м.

През изминалото тримесечие се отчитат две по-мащабни сделки в сектора. GE Capital Real Estate продаде своя дял от 50% в „Мол Пловдив“ на партньора си Avestus Capital Partners, а „Баумакс България” обяви план да придобие „Ритейл Парк Пловдив“, собственост на инвестиционния фонд Europa Capital Partners LLP.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:40 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още