Пазарът на търговски площи в България остава стабилен през първото полугодие с изключение на сегмента на търговските вериги, който се движи по-динамично. За периода отново няма обявени нови проекти, като промени в тази посока се очакват единствено в площите извън София заради предстоящото откриване на мол “Марково тепе” в Пловдив, пише в анализа на консултантката компания MBL|CBRE за пазара на търговски площи.
Oбемът на търговските площи, формиран от търговските центрове, запазва своето ниво от 760 хил. кв.м. към края на второто тримесечие на 2016 г. Ръст на свободните площи се очаква извън София заради освобождаването на помещения от веригата Carrefour, като делът им ще надмине 19%.
Допълнително увеличение се очаква и заради откриването на “Марково тепе”, който ще добави още 18 хил. кв.м към общите запаси от площи.
В столицата не се наблюдават изменения и делът на празните магазини в моловете остава 13%, отчитат от компанията.
Разпределението на общия запас от модерни търговски площи на 1 000 души население достига средните 107 кв.м, което е едно от най-ниските равнища в Европа, посочват още експертите.
Пазарът на най-големите вериги магазини за хранителни стоки продължава да се размества през разглеждания период. Carrefour вече оперира само 5 обекта, като затварянето на магазини на веригата в някои от най-добрите търговски локации позволи навлизането на други участници.
Въпреки това обаче темповете на експанзия се забавят. През второто тримесечие веригите са открили нови над 8 300 кв.м площи, докато за същия период на 2015 г. достигаха 10 500 кв.м.
Обявеното стартиране на проекта за създаване на първия по рода си български хипермаркет - „АБО маркет“, внася промяна в познатия до момента модел, доминиран от международните вериги на пазара. В основата на концепцията е възможността малки и средни български производители, които не са представени в търговските вериги, да предлагат своите продукти.
Sofia Ring Mall обяви, че подписва договор за отваряне на магазин от веригата Lidl през есента на 2016 г. Това ще бъде първата локация на дискаунтъра в търговски център в столицата.
Billa запазва водещата си позиция по общ брой на магазини в страната, като планира откриване на още седем обекта до края на годината. През разглеждания период Kaufland стартира изграждането на нов обект в София, който ще добави над 6 хил. кв.м. към общата площ на веригата.
Що се отнася до водещата търговска улица в София – бул. “Витоша”, най-активни на пазара остават заведенията. Търсенето на площи по търговските улици като цяло се засилва, което води и до ръст на наемите.
Въпреки оптимистичните тенденции обаче, два от водещите модни бранда решиха да се оттеглят от търговските улици и да запазят обектите си в моловете – Karen Millen и Sergio Rossi.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време