IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бианор: Продаваме половината офис, защото екипът няма да расте значително

Софтуерната компания е започнала преговори за продажбата на офиса в Младост

14:15 | 22.05.09 г.
Георги Лазаров. Снимка: Личен архив
Георги Лазаров. Снимка: Личен архив

Бианор Холдинг АД ще започне преговори за продажба на офиса на дружеството, заедно с паркоместа, намиращи се в гр. София, район Младост, бул. Александър Малинов, показва точка в дневния ред на насроченото Общо събрание на акционерите, съобщи БФБ-София.

Във връзка със съобщението потърсихме за коментар Георги Лазаров, мениджър корпоративни комуникации и директор за връзка с инвеститорите в софтуерната компания.

Георги Лазаров е роден през 1977 г. Завършва Втора английска гимназия,София, Магистър по Международни отношения, Нов български университет, София. Специализирал връзки с обществеността в Defense Information School, Fort Meade, Maryland, USA. Работил като експерт по връзки с обществеността в пресцентъра на Министерство на отбраната, ръководител отдел Връзки с обществеността в Енемона АД. От 2007 година директор за връзки с инвеститорите и директор корпоративни комуникации в Бианор.

- Г-н Лазаров, защо продавате офисите в Младост - 3, които закупихте след IPO-то си?

Трябва да уточним, че продаваме половината от офиса, който закупихме миналата година. Реално по архитектурен план Бианор купи четири офиса, разположени един до друг с четири нотариални акта. В момента продаваме два от тях. Другите два остават за нас и предстои през лятото да се нанесем в тях.

- Заради кризата ли променихте визията си?

Основната причина за продажбата е промяна на визията за развитие на Бианор. По-конкретно от чисто аутсорсинг компания, започнахме да се развиваме в посока на компания, разработваща основно собствени продукти и по-конкретно мобилни решения за бизнеса. Този тип продуктови компании са способни да генерират значително по-голям бизнес с неголям екип инженери. В тази връзка очакванията ни за следващите три години са екипът на Бианор да не се разраства значително и съответно не бихме използвали ефективно капацитета на целия офис от 150-160 човека.

- Какви продукти?

Един от продуктите ни MobiECO Optima е насочен към намаляване на разходите за мобилна телефония. При разговори с чужбина от мобилния телефон нашето решение постига до 90% намаление на разходите. В роуминг разходите могат да бъдат понижени до 50%. Като цяло решението е много подходящо за компании, които работят активно с чужди партньори.

- Как практически става това?

На практика бизнес решението интегрира мобилната комуникация с корпоративната телефонна централа. Всяко изходящо обаждане от мобилен телефон минава през корпоративната телефонна централа и се пренасочва през най-изгодния ценови канал. В технически аспект решението реализира една от основните концепции, криещи се под сега модерния термин unified communications.

- Колко струва този сървър?

Базовата инсталация започва от 4 000 евро. Вече сме направили две инсталации в страната и в момента работим върху по-голяма пилотна инсталация извън България.

- Какво представлява другият ви мобилен продукт MobiECO Sales Force?

MobiECO Sales Force интегрира корпоративните мобилни устройства с фирмената система за управление на клиентите (CRM), като по този начин нашите клиенти могат да подобрят бизнес процесите си, свързани с продажбите. Освен автоматично записване на параметрите на всеки разговор към историята на клиента в CRM системата и съответно правенето на различни статистически анализи, MobiECO Sales Force позволява и налагането на различни правила за комуникация с клиентите. Примерни за такива правила са „на клиент X трябва да се обаждаме само в петък само на служебния телефон“ или „не трябва повече от един търговец да се обажда на един клиент в рамките на един ден“. Решението е насочено към по-големи фирми със значителен мобилен търговски екип и очакваме основният пазар за него да е извън страната.

- Бианор Холдинг АД реализира загуби в последната година, можеше ли тя да бъде избегната чрез намаление на разходите?

Всъщност и на консолидирана, и на индивидуална база резултатът ни за 2008 година е положителен, което е така от 2002 година насам. Вярно е обаче, че изминалата година беше предизвикателна за нас и видяхме значително по-голям консерватизъм в американските ни клиенти по отношение на нови проекти. В резултат на това инженерният ни капацитет не беше напълно зает през една сериозна част от годината. Вероятно бихме могли веднага да освободим незаетите хора и да покажем по-високи резултати. В по-дългосрочен план обаче смятаме, че това би имало по-лош ефект за бизнеса не само като пропуснати ползи, но и като неправилно послание към хората, изградили фирмата.

Свързани компании:

Бианор Холдинг АД(BNR)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:08 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още