fallback

Е. Егози: Имам чувството, че законите в България са просто препоръки

Хората все още имат пари за харчене, но „не са в настроение“ да харчат, смята изпълнителният директор на Grand Mall Varna

16:58 | 23.06.10 г. 5
Автор - снимка
Създател

Ели Егози. Снимка: Личен архив

Понякога имам чувството, че законите в България са просто препоръки, коментира Ели Егози, изпълнителен директор на Grand Mall Varna по време на Първата годишна конференция на Асоциацията на търговските центрове (ICSC), която се проведе в София с медийното участие на Investor.bg.

Той даде пример с правилата за движение, които се спазват избирателно и според това колко луксозен е автомобилът, който управлява шофьорът.

Това по думите му е в сила и в много други отношения, при които хората не спазват дадени договорки и условия. В тази връзка Егози посочи, че в миналото е имал проблеми с някои наематели, които са опитвали да се отметнат от някои условия и срокове по споразумения, за които преди това са се съгласили.

Относно ситуацията в сегмента на търговските центрове и нагласите на потребителите, той каза, че смята, че хората все още имат пари за харчене, но „не са в настроение“ да харчат в магазините в моловете, имайки предвид пониженото потребителско доверие.

Според него търговските центрове, особено в настоящия момент, трябва да са по-гъвкави и иновативни, и да предложат повече на посетителите просто от възможност за пазаруване – като различни събития и прояви за жителите в града и др.

Егози, който преди това бе изпълнителен директор на Mall Sofia, говори за „молманията“, която е обхванала пазара през последните години. Той каза, че, когато е работил по проекта за Mall Sofia, много от представителите на пазара дори не са били чували думата „мол“.

„След това всяка сграда започна да бъде наричана „мол“, дори и въобще да не отговаря на критериите за такъв“, коментира той.

В резултат на тази мания в страната се изградиха много търговски центрове, без да се мисли въобще дали пазарът и потенциалът на потребителите могат да поемат толкова много проекти. В момента някои от новоотворените молове се намират в сериозна конкуренция за привличане на нови наематели. Това е особено валидно за пазари като този във Варна, където няколко проекта са съсредоточени в много малък периметър.

Относно конкуренцията в София и двата нови мола, които бяха отворени през последните месеци, експертът коментира, че Serdika Center и The Mall са „два гиганта“, които са добре изградени и разполагат с много добър микс от наематели. Според него потенциален проблем може да бъде тяхната близост един от друг.

„В даден момент клиентите се чудят и трябва да изберат в кой от двата да отидат“, коментира той като добави, че ако те бяха разположени в два различни края на града, и двата проекта щяха да бъдат по-успешни.

„Преди две-три години обаче ситуацията беше много различна и всеки строеше молове“, заключи той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:34 | 11.09.22 г.
fallback