Броят на отворените нови търговски центрове в Европа се е забавил до нивата от 2005 г. през първото полугодие на 2010 г., сочи нов доклад.
През периода са били отворени молове с брутна отдаваема търговска площ от едва 2,1 млн. кв. м. Техният брой е бил 64, което представлява годишен спад от около 50% в сравнение със същия период на 2009 г., когато са били отворени 120 мола, се казва в проучване на консултантската компания Cushman & Wakefield (C&W).
Според компанията до края на годината се очаква да бъдат отворени още 3,8 млн. кв. м, което би било спад от 17% спрямо 2009 г. Прогнозите са, че обемът на завършените площи ще се свие дори още повече през 2011 г., когато се очаква да бъдат отворени около 5,2 млн. кв. м. Това би означавало, че общият инвентар на континента ще се увеличи с 3,9% спрямо 2010 г., което ще бъде най-малкият ръст за близо 30 години.
Русия и Турция водят по отношение на търговски центрове в процес на развитие, като над половината от целия обем от площи на континента се намира в тези два пазара.
Русия отчете и най-големия обем от нови площи през първата половина на 2010 г. с почти 430 хил. кв. м брутна отдаваема площ, 41% от които са в Москва.
В Западна Европа най-голям обем от нови площи имат Франция и Италия. Във Франция, която отчита силен ръст на развитието на търговски площи през последните години, фокусът е върху по-малки центрове във второстепенните градове.
В Италия обемът е останал почти стабилен, въпреки че данните за 2010 и 2011 г. и там са за спад между 25 и 40% спрямо средното ниво за последните 10 години.
На практика почти всички европейски държави отчитат свиване в обемите през последните години. Специално през първите шест месеца в 10 държави, сред които Чехия, Унгария и Ирландия, не бяха добавени никакви нови търговски площи.
У нас през първото полугодие бяха открити пет нови мола, като очакванията са до края на годината да бъдат открити още толкова.
Обемите на новите площи в Европа не се очаква да се повишат в краткосрочен план, въпреки че броят на новите проекти в някои държави може да се увеличи, в зависимост от хода на икономическото възстановяване и особено вътрешното търсене и продажбите на дребно, се казва в доклада.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 15 години Броят на новите молове в Европа намалява,но у нашенско се увеличават с ударни темпове.А освен моловете никнат като гъби и супермаркетите на търговските вериги , а това ще е пагубно особенно в малките градчета.Много народ ще остане без бизнес , работа и хляб!!!Малоумие ................ отговор Сигнализирай за неуместен коментар