Ню Йорк остава най-скъпата дестинация за търговците в света. Продължаващата криза в еврозоната обаче, която оказва натиск върху потребителското доверие, оказва натиск и върху наемите на търговски площи през третото тримесечие на 2011 г., показват резултатите от ново изследване на консултантската компания за недвижими имоти CBRE.
Средното ниво на наемите на търговски площи на световно равнище през третото тримесечие остава почти без промяна спрямо второто тримесечие. За регионите на Северна и Южна Америка наемните нива бележат спад от 2%, а в азиатско-тихоокеанския регион, Европа, Близкия изток и Африка остават стабилни, показват данните на компанията.
Пето авеню в Ню Йорк продължава да е най-скъпата дестинация за търговците в света, като наемите там държат равнище от 20 444 долара/кв. м годишно, въпреки отчетения среден спад на наемите в Северна Америка. На второ място е Хонконг със средна цена от 18 238 долара/кв. м годишно. Сидни запазва третата си позиция с 13 170 долара/кв. м, а Лондон се покачва с едно място на четвърта позиция с цена от 10 340 долара/кв. м.
Отслабващото потребителско доверие на редица световни пазари не пречи на търговските вериги да продължават да разширяват мрежите си, за да увеличат пазарния си дял. Особено в Азия се наблюдава значително търсене от страна на наематели, докато търговците в САЩ и Западна Европа като цяло остават по-предпазливи.
„Нововъзникващите пазари, особено Азия, предоставят атрактивни възможности за растеж“, смята икономистът от консултантската компания Рей Торто. Все пак водещите локации в най-големите градове на Европа също привличат високо ниво на търсене от страна на наемателите, тъй като потребителите все повече се насочват към топ дестинации с голям избор от магазини. Като цяло обаче търговските вериги предриемат по-предпазлив подход към разширяването си, което доведе почти до непроменен растеж на наемите по целия свят през третото тримесечие, заключава Торто.
Питър Голд, началник на отдела на CBRE за трансгранични търговски имоти в Европа, Близкия изток и Африка, е на мнение, че търговците, оцелели след неотдавнашната рецесия, са в добра позиция за разрастване на мрежите си от магазини и го правят на редица пазари, въпреки че фокусът е твърдо върху луксозни площи в големите градове“.
Нивото на неусвоените площи на повечето от водещите пазари е на нулата и като се има предвид, че през следващите две години не се очакват кой знае колко нови търговски центрове, основното предизвикателство пред търговците е да получат достъп до първокласни имоти, заключават експертите.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат