fallback

Хотелският бизнес на звездите се възстановява от кризата

Ръстът в бизнес пътуванията се отразява благоприятно на хотелите на известните, които привличат клиенти с имената на звездните си собственици

18:41 | 05.01.12 г.

През последните годините богатите и известни личности се впуснаха в туристическия бизнес - точно навреме, за да видят как икономиката изпада в рецесия, пише Wall Street Journal.

Новопокръстените хотелиери, като певицата Глория Естефан, основателят на Ebay Inc. Пиер Омидиар и шефът на Microsoft Бил Гейтс обаче могат да са спокойни. С възстановяването на бизнес пътуванията луксозните хотели също бележат подем, като предлагат на известните си собственици утеха, че инвестициите им ще са нещо повече от скъпи завоевания.

Четиризвездният хотел Costa d'Este Beach Resort с 94 стаи във Веро Бийч, Флорида, собственост на Естефан и съпруга й Емилио, беше открит точно преди рецесията през 2008 г. след няколко години на отлагане заради щетите от урагана в района. "Много хора ми казваха, че трябва да се откажа", спомня си съпругът на певицата. "Аз обаче съм много упорит. Поехме голям риск", лаконично допълва той.

Приходите на стая в хотела, ключов показател за печалбата, обаче са нараснали с 16,7% през първите 11 месеца на 2011 г. спрямо същия период на предходната година.

Подобрение се отчита при всички хотелски категории, но при луксозните и първокласните хотели резултатите са по-силни. В САЩ те бележат ръст на приходите на стая съответно с 21 и 13% за първите 10 месеца на 2011 г. в сравнение със същия период на 2009 г., показват данни на Smith Travel Research. Повишението се дължи основно на факта, че финансовото състояние на богатите бизнес пътници и туристи се възстанови по-бързо, отколкото на масовия турист, посочват анализатори.

Хотелиерският бизнес отдавна предизвиква интереса на знаменитости и бизнес гиганти, които вярват, че славата им привлича гости. Актьорът Робърт Де Ниро например е собственик на Greeniwich Hotel в Манхатън.

Бумът на недвижимите имоти предизвика особено голяма поредица от покупки, сред които бе придобиването на два хотела от веригата Four Seasons в Хавай от страна на основателя на Dell Inc. Майкъл Дел. Омидиар от eBay пък финансира нова верига от ултралуксозни хотели.

Богатите и известните се включват в хотелиерския бизнес отчасти и заради собствените си преживявания. "Прекарала съм половината си живот в хотели", споделя Кейт Пиърсън, една от основателките на поп-групата B-52s. "Просто знаех какво обичам да виждам", допълва тя.

През 2003 г. Пиърсън и партньорката й в бизнеса и в живота Моника Колман купуват хотел с 10 апартамента в Уудсток, Ню Йорк. Те го ремонтират и му придават атмосфера от 50-те. Ремонтът обаче отнема години, което ги принуждава да се възползват от музикалните спестявания на Пиърсън. През 2010 г. хотелът, където една нощувка струва 200 долара, излиза на печалба и оттогава бележи непрестанен ръст на печалбата.

Някои от най-големите сделки с хотели на известни купувачи по време на бума се случиха през 2007 г., когато компанията Kingdom Holding Co. на саудитския принц Ал-Уалид бин Талал и фирмата на основателя на Microsoft Бил Гейтс Cascade Investment LLC. придобиха Four Seasons Hotels and Resorts за близо 3,4 млрд. долара. През първите девет месеца на 2011 г. луксозната верига регистрира 9% ръст на приходите на стая в сравнение със същия период на 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:52 | 10.09.22 г.
fallback