fallback

Строителите в Лондон залагат на новия проект за железница "Crossrail"

Заради спекулантите цените на имотите близо до новите спирки на железницата непрекъснато растат

14:30 | 03.01.13 г.

Из цял Лондон строителни екипи копаят тунели, полагат релси и градят нови гари като част от най-голямата нова придобивка в системата за градски транспорт на града от Втората световна война насам, пише Wall Street Journal.

Още преди да пристигнат строителите обаче инвеститорите правеха големи залози за това как новата система, наречена "Crossrail", ще промени правилата на играта на един от най-големите пазари на имоти в света.

Заради спекулантите цените на имотите близо до новите спирки на железницата непрекъснато растат.

Строителни компании, като например Derwent London и Great Portland Estates, придвижват плановете си за големи проекти със смесена употреба с убеждението, че "Crossrail" ще засили търсенето от страна на наемателите.

Миналото лято бившата централа на вестник Guardian във Фарингдън бе предложена за продажба и привлече офертите на над 20 инвеститора. Печелившата оферта на Viridis Real Estate бе за 29 млн. паунда - с 5 млн. паунда над обявената цена. Според брокера от DTZ Дейвид Хуки, който е работил по сделката, причина за засиления интерес е била спирка на "Crossrail" в близост до сградата.

Очаква се "Crossrail" да започне да работи през 2018 г., като системата ще добави нови връзки и капацитет към съществуващата железопътна мрежа в региона, отчасти като осигури нови тунели с дължина около 21 км под централната и югоизточна част на Лондон. Те ще свързват жп система с обща дължина от 117 км и 37 спирки, 8 от които ще бъдат нови.

Правителството на премиера Дейвид Камерън подкрепя проекта за 15 млрд. паунда, тъй като е убедено, че съвременната железница е жизненоважна за растежа и икономическата стабилност на Лондон.

Според проектантите "Crossrail" ще помогне на Лондон да се конкурира с други световни финансови центрове, като облекчи трафика по съществуващата мрежа и намали времето за пътуване между отделните точки на града.

Има обаче и критици, които са на мнение, че проектът е твърде скъп и обслужва спирки, които вече съществуват в метрото и регионалните железопътни линии в столицата.

Освен това експерти по недвижими имоти отбелязват, че когато бъде открита новата жп система, някои собственици ще спечелят за сметка на други.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:49 | 07.09.22 г.
fallback