fallback

IKEA влиза в града, залагайки на нова концепция

Компанията отвори в Хамбург първия си магазин в централна градска част

10:45 | 01.07.14 г.

IKEA стана най-голямата компания в света, продаваща домашно обзавеждане, като накара купувачите да ходят до огромни търговски центрове, намиращи се в покрайнините на градовете в цял свят – от Стокхолм до Шанхай. От 30-и юни обаче жителите на Хамбург могат да посетят магазин на компанията, който се намира на главна улица.

Шведската верига отваря първия си магазин в центъра на града, в квартал Алтона в Хамбург. Решението е част от нов проект, насочен към нарастващия брой хора, които не са готови да ходят в покрайнините на града, за да посетят магазините на марката, пише Bloomberg.

Отварянето на магазина, който струва на компанията 80 млн. евро, е експеримент за IKEA, твърди Йоханес Фербер, управляващият директор на компанията, който ръководи експанзията ѝ в Германия.

“Това е един много скъп експеримент за нас, но ние искаме да знаем дали концепцията за магазини вътре в града работи“, посочва той. „Алтона може да ни служи като модел за други по-големи градове като Берлин“.

Начинанието е част от по-широка тенденция, забелязваща се сред търговците на дребно – да се пренасят в градски центрове. Tesco и Carrefour откриват редица по-малки магазини в централните части. IKEA, която управлява 356 магазина по цял свят, има 49 центъра в Германия.

Решението магазинът да бъде ситуиран в Алтона е взето на фона на желанието на компанията да намери допълнително място в Хамбург, обясни Фербер. Самото място е предложено от общината, след като от повече от шест години стои изоставено.

IKEA очаква средно 4000 клиенти да преминават през магазина всеки работен ден и два пъти повече в събота и други пикови дни.

“Има много хора, живеещи в града, които нямат кола или не искат да шофират извън града, за да пазаруват“, коментира Фербер, добавяйки, че очаква повече от половината от клиентите в Алтона да пътуват до магазина с градски транспорт или с велосипед.

Наемане на колело

IKEA ще даде възможност на желаещите да наемат от нея велосипеди, с които да превозват покупките си до вкъщи, стига да върнат колелото в рамките на три часа. Друг вариант е да поръчат доставка по велокуриер, като началната сума на тази услуга е 9,90 евро.

“Това е голямо предизвикателство за нас, тъй като се нуждаем от добро придвижване и концепция, така че да доставяме продуктите до домовете на клиентите в кратък период от време“, твърди Фербер.

IKEA е съобразила избора на продуктите, които предлага в магазина в Алтона, на базата на това, от какво имат нужда 150 000 потенциални клиенти, които живеят в радиус от 3 км от магазина. В това число влизат рафтове, кутии и кошници. Местният персонал е посетил около 200 апартамента в района, за да направи оценка на предизвикателствата, които потребителите биха могли да срещнат.

“Има много хора в Хамбург, които качват скъпите си велосипеди в апартаментите си, защото не разполагат с мазе, а ние открихме решение за това“, обясниха от компанията. То включва специална скоба, която се поставя на стената и на нея се закачва самият велосипед.

Нова концепция

За разлика от типичните хипермаркети IKEA, които имат само по няколко прозореца, магазинът в Алтона разполага с огромна стъклена витрина на партерния етаж, на която могат да се видят продукти като въртящи се столове за 99 евро и лампи за 39 евро.

Вътре IKEA съчетава зоната за мебели със зали за пазаруване, където посетителите могат да поставят продуктите в количките си или да ги носят в чанти. В стандартните магазини на компанията тези две области са разделени на различни етажи.

“Това е нов начин за представяне на стоките, като кухненската секция е последвана от магазин за готварски принадлежности, където можете да си купите чаши, порцелан, тенджери и тигани, преди да стигнете до раздела с маси за хранене и столове“, допълва Фербер.

Отварянето на магазина предизвика известно недоволство у част от местните жители, които се опасяват, че появата на IKEA в района може да доведе до увеличаване на наемите и цените на имотите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:14 | 09.09.22 г.
fallback