fallback

Потребителското доверие на американците пое нагоре

Барометърът нарасна до 82,3 пункта през март – до най-високото равнище от шест години насам

20:49 | 25.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителското доверие в САЩ се оживи неочаквано през март и сега е на най-високото си равнище от шест години насам. Барометърът на потребителите нарасна до 82,3 пункта през март спрямо 78,3 пункта през предходния месец, съобщи Conference Board във вторник.

Експертите, анкетирани от Ройтерс, очакваха параметърът да достигне 78,6 пункта.

„В крайна сметка данните подкрепят сценария за икономическото възстановяване", каза анализаторът от Helaba Ралф Умлауф.

„Доверието на потребителите се подобри през март, като очакванията за краткосрочното развитие на пазара неутрализираха спада през февруари", каза Лин Франко, директор по икономическите показатели на The Conference Board. „Докато потребителите са умерено по-оптимистично настроени за перспективите за работа и икономиката като цяло, те са по-малко оптимистично настроени за ръста на доходите.

Т. Нар. Present Situation index, който отчиташе възходяща тенденция през последните четири месеца, е относително непроменен през март. Като цяло, потребителите очакват икономиката да продължи да се подобрява и вярват, че дори да се забърза в идните месеци".

Оценката на потребителите за настоящите условия остава почти без промяна през март. Тези, които твърдят, че условията за бизнес са "добри“, са се увеличили до 22,9% от 21,2%, но въпреки това, броят на тези, които твърдят, че условията за бизнес са "лоши", също е нараснал до 23,2% от 22,0%. Оценката на потребителите за пазара на труда "е относително непроменена“.

Потреблението представлява около 70 на сто от икономическия продукт на САЩ. Ето защо настроението на потребителите се счита за важен показател за икономиката на страната.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:40 | 11.09.22 г.
fallback