fallback

Германското потребителско доверие е най-силното от 2001 г. насам

Евтините енергийни ресурси и повишените заплати са сред основните причини

10:16 | 26.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

По-евтиният петрол, по-високите заплати и силната икономика са главните причини за това германското потребителско доверие да продължава да расте. 

То се е повишило до най-високото си ниво от октомври 2001 г. насам, както става ясно от анкетата сред 2000 потребители, публикувана в четвъртък от базираната в Нюрнберг група GfK.

Барометърът за потребителското доверие на GfK за март се повиши неочаквано силно с 0,4 пункта до 9,7 пункта. Така и търговията може да се надява на растящ бизнес, предава Ройтерс. 

Докато многобройните международни кризи все още се отразяваха негативно на потребителските настроения през миналата есен, от зимата насам ситуацията се променя из основи. “Причината за това е динамиката на цените на петрола," каза експертът от GfK Ролф Бюркл. По думите му спадът в цените на петрола е задействал поредица от положителни тенденции.

Склонността на гражданите да купуват скъпи стоки, като коли или мебели, расте. „Спадът в цените на енергийните ресурси продължава да засилва покупателната способност на домакинствата и предоставя възможност за по-нататъшни покупки", казва Бюркл.

Наскоро влошената ситуация в източната част на Украйна, както и гръцката дългова криза, не впечатляват според GfK потребителите в момента. Те продължават да са оптимисти за икономиката. В същото време ниските лихвени проценти гарантират, че все по-малко германци заделят парите си за черни дни: склонността за пестене спадна през февруари до ново дъно.

Значителни увеличения са отбелязани както в икономическите очаквания, така и в тези по отношение на заплатите. Първото за годината повишено фиксирано заплащане засилва оптимизма. Около 3,7 млн. служители в металната и електроиндустрията се радват на повишение на заплатите с около 3,4%. При падащите потребителски цени по този начин служителите получават още по-сериозен разпологаем доход. И тъй като в момента почти не си заслужава да се пести, те предпочитат да харчат парите си, става ясно от анкетата. 

Готовността за покупка на скъпи стоки се повишава през февруари за пети пореден месец, като достига най-високото си ниво от края на 2006 г. Все пак този ръст може да се забави, ако „сигналите от петролния пазар бавно избледнеят“, прогнозира икономистът Уве Дюркоп от Berliner Sparkasse, цитиран от Ройтерс.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:47 | 02.09.22 г.
fallback