fallback

Потребителското доверие в Германия се подобрява в края на годината

След четири поредни месечни спада общият индикатор се повишава от 9,3 до 9,4 пункта

09:58 | 22.12.15 г.

Потребителското доверие в Германия се повишава в края на годината, сочи индексът на компанията за маркетингови проучвания GfK.

След четири поредни месечни спада общият индикатор се повишава от 9,3 до 9,4 пункта. Очакванията за икономиката като цяло и за доходите също се подобряват.

След шест поредни месеца понижения очакванията за икономиката се подобряват до 8,2 пункта, като ръстът възлиза на 2,9 пункта.

Икономическите нагласи остават незасегнати от увеличената терористична заплаха след нападенията в Париж на 13 ноември и по-активното участие на Германия в борбата срещу „Ислямска държава“, посочва GfK.

Според Германския съвет на икономически експерти през 2016 г. БВП ще нарасне с 1,6% - същия темп, какъвто се очаква и тази година. Вследствие на това заетостта ще продължава да расте и така нагласите ще бъдат оптимистични.

Индикаторът за очакваните доходи се повишава с 6,4 пункта до 50,8 пункта, като авторите на доклада обясняват положителното развитие със стабилния трудов пазар.

Склонността за купуване остава без промяна на много високо ниво заради подобрените очаквания за икономиката и доходите. Подиндексът се повишава с 0,1 пункта до 49 пункта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:07 | 14.09.22 г.
fallback