fallback

Потребителското доверие в Германия се подобрява неочаквано

Стойността на индекса расте до най-високото си ниво от юни миналата година

11:28 | 26.08.16 г. 1

Шокът след референдума за Brexit може и да е започнал да притеснява германския бизнес, но не и потребителите в най-голямата европейска икономика. Индексът на потребителското доверие на компанията за маркетингови проучвания GfK записва неочакван ръст до 10,2 пункта през август, което е най-високата стойност от юни миналата година, съобщава Financial Times.

Икономическите очаквания се влошават по-бавно, отколкото през юни, и има голям скок в очакванията за доходите, които миналия месец се понижиха. Освен това има умерено подобрение в склонността на германците да купуват.

Експертите от GfK посочват, че потребителският климат „изглежда е напълно издръжлив на увеличената несигурност след референдума за Brexit и на повишените опасения след терористичните атентати в германската провинция Бавария. 

Резултатите от проучването подсказват, че повишението в потребителските разходи тази година ще възлезе на 2%.

Клаус Вистесен, главен икономист за еврозоната в Pantheon Macroeconomics, обаче предупреждава, че някои от детайлите в доклада не вдъхват толкова доверие, колкото доброто представяне на основния индекс.

Сравнително добрите новини слагат край на седмица, която беше необичайно лоша, що се отнася до икономическите индикатори в страната. Индексът на мениджърите по поръчките (PMI) на Markit показа, че бизнес активността във федералната република се е забавила от 55,3 пункта през юли до 54,4 пункта през август, което беше двумесечно дъно.

Индексът на мюнхенския институт за икономически изследвания за бизнес климата в германската индустрия и търговия Ifo пък падна до 106,2 пункта през август от 108,3 пункта през юли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:14 | 14.09.22 г.
fallback