fallback

Потребителското доверие в САЩ се понижава през октомври

Американските потребители са по-малко оптимистично настроени и за актуалните, и за бъдещите икономически условия непосредствено преди президентските избори

18:09 | 28.10.16 г.

Потребителското доверие в САЩ се понижава повече, отколкото първоначално беше отчетено, и стойността на съответния индекс е на най-ниското ниво от 2014 г. насам, съобщава Bloomberg. Американските потребители са по-малко оптимистично настроени и за актуалните, и за бъдещите икономически условия непосредствено преди президентските избори на 8 ноември.

Финалното четене на данните на Мичиганския университет показва, че индексът се понижава от 91,2 пункта през септември до 87,2 пункта през октомври. Първото четене показа 87,9 пункта.

Дългосрочните очаквания за инфлацията се понижават до ново дъно.

Потребителските нагласи в САЩ може да продължат да се влошават, тъй като отделни данни в доклада за БВП от петък показаха, че ръстът на потребителските разходи се забавя през третото тримесечие. Макар че назначаването на персонал е стабилно, а заплатите се увеличават, несигурността около изборите може да е натежала на потребителското доверие.

Запитани за перспективите пред икономиката през идната година, 35% от респондентите казват, че очакват добри времена, което е най-малкият дял от ноември 2013 г.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:00 | 11.09.22 г.
fallback