fallback

Германското потребителско доверие проявява признаци за предстоящ силен растеж

Шестте месеца политическа несигурност след изборите през септември не са се отразили особено на потребителското настроение

13:50 | 28.03.18 г.
Автор - снимка
Създател

Германското потребителско доверие изглежда се е стабилизирало през март и дори проявява признаци на съживяване, след като нестабилният февруари доведе до понижение на някои от показателите, съобщи ДПА, цитирана от БТА.

Нюрнбергският изследователски институт GfK съобщи днес, че основният му индекс за потребителското доверие през март е бил 10,8 пункта, като очакванията са през април да достигне 10,9 пункта. През февруари показателят бе на равнище от 11 пункта.

Перспективите за местния растеж тази година остават много благоприятни, отбелязва институтът.

Показателят на GfK, измерващ икономическите очаквания, също се е стабилизирал, като за март е бил 45,9 пункта.

Миналия месец показателят бе 45,6 пункта спрямо 54,4 пункта през януари. И двете цифри са доста по-големи, отколкото за същия период миналата година.

Германската икономика в момента се движи стабилно с пълна пара. По този начин я възприемат и потребителите. Те предполагат, че така ще бъде и през следващите месеци, отбелязва GfK.

Институтът посочи, че шестте месеца политическа несигурност след изборите през септември и трудните преговори за формиране на ново правителство изглежда не са се отразили особено на потребителското настроение.

Другите два показателя на института също отчитат повишение. Очакванията за доходите са нараснали до 54,9 пункта спрямо 53,8 пункта през февруари, а склонността да се правят разходи се е повишила до 59,1 пункта спрямо 56,3 пункта предходния месец.

Стойност над нулата означава, че повечето от участниците в допитването са настроени оптимистично. Резултатите се основават на анкети на близо 2000 потребители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:48 | 12.09.22 г.
fallback