fallback

Продажбите на дребно в САЩ останаха слаби втори пореден месец

Възстановяването на продажбите на моторни превозни средства е засенчено от най-слабото представяне на ресторантите и баровете от близо две години насам

16:27 | 15.10.18 г.

Продажбите на дребно в САЩ отбелязват ръст от 0,1% през септември на месечна база, точно както и през предходния месец, като така останаха под очакванията за повишение с 0,6%, съобщава tradingeconomics.com.

Възстановяването на продажбите на моторни превозни средства е засенчено от най-големия спад на продажбите, реализиран от ресторантите и баровете от близо две години насам, допълва CNBC. Ресторантите и баровете са отчели с 1,8% по-ниски продажби, като това е най-слабото им представяне от декември 2016 г. 

На годишна база продажбите на дребно през септември растат с 4,7%. 

Изключвайки продажбите на автомобили, бензина, строителните материали и услугите, свързани с хранителния сектор, продажбите на дребно успяват на месечна база да нараснат с 0,5%. Тези така наречени основни продажби на дребно отговарят най-много на компонентата на потребителските разходи в рамките на БВП.

Потребителските разходи в САЩ се движат от стабилния пазар на труда, като нивото на безработица е близо до 49-годишно дъно от 3,7%. Затягането на пазара на труда допринася за растежа на заплатите.

По-добрият резултат при основните продажби на дребно показва ръст на потребителските разходи, който би трябвало да успее да компенсира очакваното забавяне на икономическия растеж заради нарастващия търговски дефицит и продължаващата слабост на пазара на жилища.

Икономиката на САЩ нарасна с 4,2% през второто тримесечие, а прогнозите за растеж за последните три месеца на годината са за над 3% на годишна база.

Миналия месец продажбите на автомобили са се повишили с 0,8%, след като през август се свиха с 0,5%. Постъпленията в бензиностанциите са намалели с 0,8%, което вероятно отразява известно понижаване при цените на бензина.

Продажбите в магазините за облекло се възстановяват с ръст от 0,5%, след като се понижиха с 2,8% през август. Онлайн продажбите и продажбите по пощата нарастват с 1,1% през септември, след като се повишиха с 0,5% през предходния месец. Приходите в мебелни магазини пък се увеличават с 1,1%.

В края на миналата седмица стана ясно, че потребителските цени в САЩ се повишават през септември за шести пореден месец, но годишната инфлация отслабва по-силно от очакваното спрямо 6-годишния ѝ връх, достигнат през юни и юли. Причина за по-слабата инфлация през септември е понижението на енергийните цени с 0,5% на месечна база, като на годишна база те се повишават с едва 4,8% след растеж от 10,2% през август. Цените на хранителните стоки пък остават на нивата от август и се повишиха на годишна база с едва 1,4 на сто.

Въпреки забавянето на инфлацията през септември, тя остава стабилно малко над 2 на сто. Това означава, че последните данни не би трябвало да доведат до промени в очакванията на финансовите пазари за ново повишение на основната лихва от страна на Фед на заседанието през декември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:37 | 13.09.22 г.
fallback