fallback

Декември се очертава да донесе нови ръстове на потребителското доверие в САЩ

Ниската безработица и нарастващите заплати продължават да поддържат високо настроението на американците

19:35 | 07.12.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Потребителското доверие в САЩ за декември надминава очакванията на анализаторите, като ниската безработица и нарастващите заплати продължават да поддържат високо настроението на американците. Въпреки това прогнозите бяха помрачени заради опасенията, че пазарът на труда ще отслабне.

Предварителните данни на Университета в Мичиган за декември остават без промяна на ниво от 97,5 пункта при прогнози на анализатори за Bloomberg от 97 пункта.

Измерителят за настоящите условия нараства до 115,2 пункта от 112,3 пункта. В същото време индекъст за очакванията спада с два пункта до най-ниското си ниво от две години в размер на 86,1 пункта.

И въпреки по-слабите прогнози доверието на потребителите остава относително стабилно, подпомагано от ръстовете на заетостта, по-високите заплати и по-евтиното гориво.

Предвид наближаващите празници и сезона на коледното пазаруване тези данни са изключително добра новина за ръста на потребителските разходи – най-големият дял от икономиката, през четвъртото тримесечие.

Измерителят на условията за покупка на дълготрайни стоки скочи с шест пункта до 167 пункта – най-висок размер от март насам.

Според проучването на Университета в Мичиган високите доходи компенсират липсата на намаление в цените при жилищата и автомобилите заради увеличеването на лихвените проценти.

От данните също така става ясно, че домакинствата очакват 2,4% увеличение на доходите си през идната година – понижение спрямо 2,5% през ноември. Това са най-високите средни двумесечни стойности от 2007 г. насам. В същото време намаляват и очакванията за инфлацията, които са в размер на 2,7% за следващата година и 2,4% за следващите пет до десет години.

„Увеличаването на цените и лихвените проценти няма да предизвика значителни намаления на разходите докато ръстът на работните места и приходите остане силен“, посочва Ричард Къртин, директор на потребителското проучване на Университета в Мичиган.

В същото време по-рано днес от министерството на труда публикуваха данните за заетостта в САЩ през ноември. От тях става ясно, че ръстът на броя на работните места в САЩ се забавя през миналия месец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:31 | 14.09.22 г.
fallback