fallback

Германското потребителско доверие остава стабилно и в края на 2018 г.

Въпреки това изчисленията за декември представляват най-слабото четене на индикатора от юни 2017 г. насам

12:31 | 21.12.18 г.
Автор - снимка
Създател

Германското потребителско доверие ще остане стабилно и през първия месец от новата година. Прогнозите на изследователската агенция GfK предвиждат индексът на доверието да остане 10,4 пункта през януари, също както през декември.

Стойностите за последния месец на годината са и малко над пазарните прогнози от 10,3 пункта, съобщава Tradingeconomics.com.

Въпреки това изчисленията представляват най-слабото четене на индикатора от юни 2017 г. насам, като понижението се дължи основно на продължаващите тревоги от търговския конфликт между САЩ, Китай и ЕС и несигурността около излизането на Великобритания от Европейския съюз.

В същото време индексът, измерващ очакванията за приходите, отбелязва ръст от 3,6 пункта, стимулиран от стабилния пазар на труда, който успява да компенсира малко по-високата инфлация.

От своя страна измерителят на икономическите очаквания спада за трети пореден месец до 14,1 пункта, достигайки най-ниското си ниво от февруари 2017 г. насам.

Вътрешното търсене се превърна в ключов двигател на растежа в Германия през последните години благодарение на рекордно високата заетост, ръстовете при възнагражденията и ниските разходи по кредити. През третото тримесечие обаче се наблюдава отслабване на частното потребление, което на свой ред се отрази и върху цялостния икономически растеж.

„Продължаващият търговски конфликт между САЩ, Китай и ЕС, както и несигурността, причинена от Brexit, кара икономическият оптимизъм сред потребителите все повече да изчезва“, посочва Ролф Бюркел, изследовател на GfK, цитиран от Euronews.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:17 | 12.09.22 г.
fallback