fallback

Бизнес доверието в Япония падна до най-ниските си нива от две години

Японската централна банка е подложена на все по-голям натиск да поддържа и дори да увеличи стимулите си за икономиката

09:51 | 01.04.19 г.
Автор - снимка
Редактор

Настроението сред японския бизнес се влоши до двегодишно дъно през март, сочи проучване на централната банка, цитирано от Ройтерс. Последните данни са поредното доказателство, че търговският конфликт между САЩ и Китай и намаляващото световно търсене оказват влияние върху икономиката на страната, която е силно зависима от износа.

Мрачните настроения са по-силно изразени сред големите производители, при които доверието в икономиката се влошава с най-бързи темпове от над шест години. Това увеличава страховете, че несигурността около световната икономика може да обезкуражи компаниите да харчат за заплати и разходи.

source: tradingeconomics.com От други данни в понеделник стана ясно, че производствената активност в Япония се е понижила за втори пореден месец през март, като производството е намаляло с най-големи темпове от близо три години.

Според анализатори Японската централна банка е подложена на все по-голям натиск да поддържа и дори да увеличи стимулите си за икономиката.

„Наблюдаваме обща слабост при данните и перспективите се влошават, което отразява забавянето на икономиката на Япония“, коментира Хироши Миязаки, старши икономист в Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities. Според него в крайна сметка забавящата се икономика ще навреди на заетостта, което повишава вероятността ЯЦБ да преразгледа паричната си политика.

Индексът, измерващ настроението сред големите производители, се понижи до 12 пункта през първото тримесечие спрямо 19 пункта през четвъртото тримесечие на миналата година. За сравнение, консенсусната прогноза на пазара беше за 13 пункта. Показателят достигна най-ниското си ниво от март 2017 г. и се понижи с най-бързото си темпо от декември 2012 г., тъй като производителите на части за електроника, автомобили и машинни стоки намалява.

Проучването сред бизнеса извън производството показва, че доверието на компаниите се понижава до 21 пункта през първото тримесечие спрямо 24 пункта през предходното тримесечие. Прогнозата на анализаторите беше за 22 пункта. Както големите производители, така и не производствените компании, очакват условията за бизнес да се влошат допълнително през следващите три месеца, показва още проучването.

Фабриките в Япония зависят в голяма степен от китайските клиенти, втората по големина икономика в света, за да купуват техните продукти, особено частите и оборудването, които достигат до китайските производители.

Засега поне обаче плановете за разходите на бизнеса се задържат. Големите фирми очакват да увеличат капиталовите разходи с 1,2% през годината, започнала през април, в сравнение със средната пазарна прогноза за спад от 0,4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:19 | 12.09.22 г.
fallback