fallback

Потребителските настроения във Великобритания достигат 5-годишен връх през май

Данните отразяват бързото възстановяване на британската икономика през второто тримесечие, когато правителството облекчи мерките, свързани с коронавируса

17:19 | 07.06.21 г.

Настроенията на британските потребители се подобряват през май до най-високото си ниво от април 2016 г., подкрепени от очакванията за заздравяването на пазара на труда и повишаването на цените на жилищата, съобщава Ройтерс, цитирайки проучване на социологическата компания YouGov. 

Данните отразяват бързото възстановяване на британската икономика през второто тримесечие, когато правителството на страната облекчи мерките, свързани с коронавируса, което предостави положителен тласък за търговците.

„Без да бъдат смутени от необичайно влажното време миналия месец, потребителите от Обединеното кралство очевидно са се възползвали максимално от облекченията и са прекарали свободното си време в магазините и на местата за отдих“, коментира Кей Нойфелд от Cebr.

Анкетирани от Ройтерс икономисти очакват британската икономика да се разшири с 2,2% през април спрямо март и с впечатляващите 27,6% спрямо година по-рано заради ниската база за сравнение.

За силното покачване на индекса на потребителското настроение на YouGov/Cebr допринасят и цените на жилищния пазар.

Кредиторът Halifax съобщи по-рано в понеделник, че цените на жилищата през май са нараснали с 9,5% спрямо същия месец на 2020 г., отчитайки най-голямото увеличение от близо седем години насам.

В края на май продажбите на дребно на Острова се увеличиха за трети месец през април, след като облекчаването на ограниченията на Covid-19 позволи на потребителите да се върнат в магазините. Обемът на стоките, продавани в магазините и онлайн, се е покачил с 9,2% от март, съобщи Службата за национална статистика. Това е повече от два пъти по-бързо темпо в сравнение с очакваното от икономистите.

Продажбите са нараснали с рекордните 42,4% от април 2020 г. - първият пълен месец от първоначалното блокиране заради коронавируса.

Индексът на потребителско доверие на GfK се подобри до -9 пункта през май от -15 пункта през април, възстановявайки се до нивото си през март 2020 г., преди здравната криза да удари страната с пълна сила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:00 | 11.09.22 г.
fallback