fallback

Загубата на Weibo се е разширила над два пъти през първото тримесечие

Разходите за привличане на потребители на микроблогинг услугата са натежали на финансовия резултат

15:26 | 22.05.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Нетната загуба на китайския аналог на Twitter Weibo се е разширила над два пъти през първото тримесечие на годината заради ръста на разходите за привличане на потребители на китайската микроблогинг услуга, съобщава Bloomberg.

Главният изпълнителен директор Уан Гаофей инвестира в маркетинг и продуктово развитие, за да устои на конкуренцията на приложението WeChat на Tencent Holdings Ltd. на фона на ускоряващата се миграция на 618-те млн. потребители на интернет в Китай към съдържание за смартфони и таблети.

Weibo оперира социална медия, подобна на Twitter, която позволява на потребителите да публикуват кратки съобщения. Компанията дебютира на Nasdaq през април, като акциите поскъпнаха с 19 на сто спрямо цената на първичното публично предлагане (17 долара за лот), припомня информационната агенция.

Нетната загуба на компанията за първите три месеца на годината достига 47,4 млн. долара, докато година по-рано беше 19,2 млн. долара. Финансовият резултат съвпадна с предварителните прогнози на компанията, публикувани в борсовия ѝ проспект.

Weibo отчита ръст на активните потребители на дневна база с 37% до 66,6 млн. души от 48,6 млн. души към края на март миналата година.

„Weibo вече е най-голямата платформа в Китай за потребителите, които искат да създават и разпространяват съдържание“, коментира Уан Гаофей по време на конферентен разговор, на който бяха представени резултатите на платформата.

„Основната ни стратегия предвижда през следващите няколко години да разширим рязко базата от потребители на мобилен интернет“, допълва той.

Продажбите на микроблогинг платформата са нараснали над два пъти през първото тримесечие от 25,9 млн. долара през същия период на миналата година до 67,5 млн. долара.

Конкуренцията от страна на WeChat обаче може би представлява заплаха за продължаващия ръст на потребителите.

„Нарастващата популярност на WeChat и силния трафик към приложението ще отнемат значително от времето, което потребителите прекарват в Weibo. Това поставя под заплаха бизнес експанзията на Weibo“, коментира Юе Яо, анализатор в Morningstar Inc.

Микроблогинг платформата дава заявка, че ще се фокусира върху увеличаването на мобилните приходи чрез подобряване на потребителския интерфейс, разширяване на игрите и на рекламния бизнес, коментира още Уан Гаофей.

Sina продължава да е най-големият акционер в компанията и след първичното публично предлагане. Делът на компанията в Weibo достига 54%. Alibaba притежава 30%.

Днес Sina отчете нетна загуба от 33,2 млн. долара за първото тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:10 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Технологии виж още