fallback

FinTech и банките - win2win ситуация

Банките са наясно с необходимостта от развитието на мобилните приложения за банкиране със скоростта на променящите се потребителски нагласи

10:37 | 11.06.18 г.

Навлизането на все повече FinTech компании на пазара на банковите и финансови услуги провокира консервативната банкова система към плавно внедряване на все повече технологични иновации. FinTech компаниите могат да променят пазара с динамиката и начина, по който подхождат към клиента, коментират експерти. Те често са водещи в разработването на по-персонализирани и достъпни модели за взаимодействие с потребителите, но тези модели не са заплаха за банките. По-скоро днес самите банки се стремят да отворят системите си за партньорство с FinTech компаниите.

Допълнителен стимул за фокуса върху иновациите се оказа и влизането в сила на директивата PSD2. Тя разрешава на клиентите, независимо дали са физически или юридически лица, да използват външни доставчици, които да управляват трансакциите им. Скоро може да използваме Facebook или Google, за да си плащаме сметките, да правим трансфери или да анализираме разходите си, докато парите продължават да бъдат на сигурно място в банковата сметка. Банките обаче са задължени да предоставят на тези външни доставчици достъп до сметките на клиентите чрез отворени програмни интерфейси. Това позволява на трети страни да изградят финансови услуги над банковите данни и инфраструктура. В контекста на динамично развиващото се ежедневие, доминирано от онлайн комуникациите, банките са наясно с необходимостта от развитието на мобилните приложения за банкиране със скоростта на променящите се потребителски нагласи. Хубав пример за скоростта на развитие на електронното банкиране у нас е обновената платформа ДСК Директ на Банка ДСК, която беше представена с нови фунционалности, подобрен дизайн и удобства при заявяване на продукти и услуги през мобилни устройства. ДСК Директ е подходящ за индивидуални и бизнес клиенти и предлага бърз и лесен достъп до банковата сметка. В допълнение, приложенията DSK Smart и DSK Business са отличен помощник за сигурно банкиране по всяко време и от всяко едно място. Банката предлага различни канали за отдалечено банкиране, което дава възможност на многобройните й клиенти да изберат най-подходящия и удобен за тях, според техните нужди и предпочитания: Електронно банкиране ДСК Директ - за индивидуални и бизнес клиенти, PC банкиране, Мултикеш и Мултикеш Sign, мобилни апликации DSK Smart и DSK Business и др. Следвайки дигиталната си стратегия, през миналата година Банка ДСК откри официално своя първи клон, който предлага пълно дигитално обслужване, съобразено с най-новите достижения на високите технологии в банковия сектор. С него се сложи началото на ново поколение офиси на банката, отговарящи на съвременните изисквания на клиентите. Банка ДСК продължи да разширява мрежата си от поделения с модерен и конкурентен облик, където в клиентското обслужване намират място най-новите промени в сферата на технологиите. Специализираните високотехнологични офиси на Банка ДСК се намират в сградите на Мол „Сердика“ и “The Mall” в столицата, и в Икономическия университет във Варна. Изцяло дигиталното обслужване, което се предлага в тези пространства, е съобразено с последните новаторски постижения при IT-решенията в банковия бизнес. Атракция за малки и големи  е присъствието на робота Pepper, който упътва, консултира клиентите за предлаганите продукти и услуги, улеснява обслужването и забавлява посетителите. Банка ДСК е единствената българска банка, в която клиентите могат да бъдат посрещнати от робот. Междувременно дизайнът на дигиталните офиси на банката получи високо признание. Архитектурният проект на DA Architects за интериорното решение на дигиталните пространства на Банка ДСК получи Голямата награда в категория „Обществен интериор“ на ежегодния архитектурен конкурс „Къща на годината“ на списание „Идеален дом“. Същият проект седмици преди това спечели още по-значително признание - Голямата награда на международния конкурс A'Design Award в Италия. Платинената награда е в категорията „Интериорни пространства и изложбен дизайн“ и се дава на архитектурното студио DA Architects в надпревара с творци от 180 държави от целия свят. С награда беше отличен и друг клиентски канал на Банка ДСК. Корпоративният сайт на банката стана победител в категорията „Банки“ в международния конкурс на технологичната компания Progress - „Уебсайт на годината на Progress Sitefinity“ за 2017 г. Конкурсът се провежда за седма поредна година и отличава най-добрите уебсайтове, създадени със система за управление на съдържанието Progress Sitefinity, а победителите се избират с публично гласуване, като наградата отива при номинацията с най-много гласове. И така, вече е ясно - на фона на бурния растеж и промяната на играчите банките и всички финансови институции ще трябва да сменят инструментите, с които правят бизнес, и да последват клиентите, които стават все по-взискателни. Това пък води до конкуренция с компании, които са изцяло базирани на дигитални технологии и иновативни начини на комуникация с клиентите. Кой ще надделее в тази битка още не е ясно, но очевидно има банки, които вече са стъпка пред другите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:57 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Технологии виж още