fallback

Следващите дестинации на Facebook: Русия, Китай и Япония

Развитието на настоящите пазари се забавя и за социалната мрежа става трудно да увеличи потребителите си

09:44 | 24.06.10 г.
Автор - снимка
Създател

Социалната мрежа Facebook започва да мисли за мащабно навлизане на пазарите в Китай, Русия и Япония като следваща фаза от плановете си за експанзия. Основна причина за това е застоят, който мрежата има на пазарите, на които е представена в настоящия момент.

По думите на основателя и изпълнителен директор на Facebook Марк Цукерберг, за социалната мрежа се оказва почти невъзможно да запази растежа си след достигането на 500 млн. потребители, предава Financial Times.

Според Цукерберг след дълъг период на органичен ръст, Facebook скоро ще започне да прави и първите си стратегически ходове на някои локални пазари. „Насочваме се към четири страни, където не сме водещата социална мрежа“, посочи той и допълни, че това са Япония, Русия, Китай и Южна Корея.

„За пръв път сме фокусирани върху правенето на някои специфични неща за специфични държави“, каза Цукерберг, но не уточни дали ще има локална адаптация на Facebook за тези страни или е предвидена друг тип корпоративна активност.

„Смятам, че ако успеем, ще имаме голям шанс да се превърнем в компания, която предлага социално общуване между 1 млрд. души“, посочва Цукерберг.

На въпросните пазари Facebook ще се сблъска с местни лидери като японската социална мрежа Mixi, китайската Tenecent QQ и руската Вконтакте. Това са различни от традиционните конкуренти на компанията мрежи като Bebo и MySpace.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:46 | 12.09.22 г.
fallback