fallback

Медийният бизнес в трескави преговори за сделки, но с фокус върху малки придобивания

Близо 500 млрд. долара кеш за дялови инвестиции чакат своите инвестиционни дестинации

10:39 | 08.07.10 г.
Автор - снимка
Създател

Върху малки по размер и стратегически придобивания вместо многомилиардни сделки ще са фокусирани медийните магнати и финансисти, които се събират тази седмица на конференция в Сън Вали, Айдахо.

На челни места в техните предпочитания ще бъдат по-скоро отделни медийни активи като телевизионни станции, радиокомпании и вестници, отколкото мащабни поглъщания, подобни на придобиването от Comcast на NBC Universal, което беше обявено през миналата година, смятат специалисти, цитирани от Ройтерс.

Според инвестиционния банкер от BankStreet Скот Сингър на тазгодишната медийна конференция може да се наблюдават много повече трескави преговори за сделки спрямо минали години, като се има предвид че близо 500 млрд. долара кеш за дялови инвестиции чакат своите инвестиционни дестинации.

Според него отделни телевизионни мрежи и радиостанции представляват интерес за дяловите инвеститори и е възможно да станем свидетели на значителна активност при сливанията и придобиванията в сектора през следващите месеци. Като една от малкото наистина големи потенциални сделки се посочва евентуална продажба на ABC от Disney, като мрежата се оценява от анализатори на около 10 млрд. долара.

Телевизионните мрежи никога не са били управлявани с толкова агресивен подход за търсене на оперативна ефективност, казва шефът на консултантската компания Media Valuation Partners Лари Гербранд.

„Не е необичайно за момчетата от фондовете за дялово инвестиране да влизат (в компания), ако смятат, че вероятно ще влязат на дъното на пазара, ще вземат актива, ще преструктурират операциите, ще направят (бизнеса) по-печеливш и ще го отделят – чрез IPO или като го продадат на другия край (като ценово равнище)”, допълва той.

Това според него може да се случи на ABC.

Но размерът няма толкова голямо значение за съвременните медийни магнати. Много от тях търсят сделки, за да помогнат на традиционните си медийни компании да се справят с преминаването на клиентите към различни дигитални платформи като конзоли за видеоигри или iPad.

Мобилни технологии и социални медии

„Нещо, върху което прекарахме много време, е това как да се фокусираме върху Facebook, Foursquare или MySpace... всички социални медии“, казва Дейвид Завлав, главен изпълнителен директор на Discovery Communications Inc. „Хората ще прекарват повече време в гледане на Discovery, ако техните приятели прекарват повече време пред Discovery.“

Денис Милър, партньор във фонда за инвестиции в рисков капитал Spark Capital, която има дялове в Twitter и компанията за интернет телевизия Boxee, коментира, че шефовете на традиционни медии се разколебани между възможностите, които предоставят социалните мрежи, и риска от глупави инвестиции.

А какви са инвестиционните сделки до момента?

През тази година придобиванията на медийни и технологични компании в САЩ са се повишили със 188%, по оценки на консултантската група Jordan Edmiston. Тук се включват и осъществени малки покупки от страна на Apple,Yahoo, Google и Twitter.

Очакванията са да има и средно големи транзакции занапред, но повечето сделки вероятно ще се сключват за малки дялове или компании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:00 | 13.09.22 г.
fallback