Интернет гигантът Google обяви, че ще промени досегашната си политика за търсачката си в Европа и ще позволи на рекламодателите да купуват и използват ключови думи, които са регистрирани като търговски марки от трети страни, съобщава New York Times.
Досега притежателите на регистрирани търговски имена можеха да подават оплакване до Google, за да попречат на реклами от трети страни да се появяват сред резултатите от търсене на подобни имена, като Prada или Louis Vuitton например.
Решението влиза в сила от 14-ти септември, като разширява върху целия континент практиката, приложена във Великобритания и Ирландия през 2008 г. В САЩ и Канада политиката се прилага от 2004 г.
Google предприема тази стъпка след решение на Европейския съд в Люксембург от март, според което Google спазва законите за търговските марки, като позволява на рекламодателите да използват ключови думи, отнасящи се до трети страни.
Собственици на търговски имена, водени от френската компания за луксозни стоки LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, настояваха, че само те или оторизирани от тях страни трябва да могат да купуват и използват подобни регистрирани търговски имена и думи при търсене в интернет и така да защитят стойността на марките си. С настоящото решение подобни компании са изправени пред перспективата реклами на трети страни, предлагащи техните продукти, да бъдат показвани сред резултатите при търсене в интернет.
Все пак собствениците на търговски имена, които смятат, че реклами на трети страни объркват потребителите за произхода на съответните стоки и услуги, ще могат да подават жалби до Google, като компанията си запазва правото да сваля реклами, ако прецени, че те наистина са объркващи.
Също вчера Google, реши да сложи край на Google Wave – неуспешният опит на компанията да създаде нещо като електронна поща от ново поколение.
Стартиран през май 2009 г., Google Wave, който имаше за цел да съчетае всички инструменти за комуникация от електронна поща и чат, до публикуване в блог, като създаде „вълна“ (wave) от мултимедийни елементи, интегрирани в един комуникационен канал, се оказа прекалено сложен за потребителите.
„Все още не сме съвсем сигурни за какво служи Google Wave или дори дали човешки същества са способни да го разберат“, коментира електронното издание Engadget пет месеца след премиерата на услугата.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима