Интернет гигантът Google Inc. отдавна наблюдава внимателно възхода на социалната мрежа на Facebook Inc. и сега двете интернет компании се сблъскат на нова територия – надпреварата за рекламите на милионите малките локални бизнеси, пише Wall Street Journal.
В сряда Facebook обяви старта на нова инициатива - Facebook Places, която ще позволява на потребителите да споделят своето физическо местоположение в мрежата. Това разкрива възможността пред Facebook да се превърне в играч на бързо растящия пазар на локални реклами и информация.
Премиерата на Facebook Places следва представянето на Google Places през април тази година. Google Places, използвайки вече готови Google бизнес каталози, предлага интернет страници, посветени на отделни бизнеси, съдържащи точното местонахождение със снимки от улицата и офиса, както и коментари на клиенти за услуги и продукти на съответната компания.
Регистрираните бизнеси могат да публикуват реклами в своите Google Place страници.
С тези нови локационни услуги, както Google, така и Facebook опитват да каталогизират и предоставят информация за всевъзможни места - от училища и паркове до десетките милиони локални бизнеси, като в същото време искат да накарат бизнесите да рекламират онлайн и евентуално да започнат да изпращат насочени реклами към потребители на мобилни устройства в реално време.
Стартът на Facebook Places възроди една стара надпревара. Google, който печелеше добре, предлагайки селектирани реклами заедно с резултатите от заявките за интернет търсене, сега е изправен пред предизвикателството на Facebook. Все повече интернет потребители разчитат на своите Facebook приятели, а не само на Google, за да откриват съдържание или продукти.
Освен това голяма част от съдържанието генерирано от повечето от 500-те милиона потребители на Facebook е невидимо за търсачката на Google.
Според близки до Google източници, цитирани от Wall Street Journal, от известно време Google се опитва да създаде социална мрежа, която да съперничи на Facebook.
Google и Facebook не са единствените, които са насочили вниманието си към рекламите от локалните бизнеси. Twitter Inc., интернет компанията предлагаща на своите клиенти възможности за микроблогинг, тази година стартира Twitter Places - услуга която позволява на потребителите да огласят (tweet) своето местоположение на тези които следят техните съобщения в Twitter. Според анализатори Twitter може да предложи тази услуга на местни бизнеси които искат да се свързват със потребители.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време