Десетократно увеличение на глобите за нарушения на Наредбата за рекламата в София, предлага главният архитект Петър Диков, съобщи БТА.
Освен да се завишат глобите, главният архитект предлага и когато извършителят на нарушенията не може да бъде открит, глобата да се налага на собственика на земята или на сградата, върху която е разположен преместваемият обект или рекламният елемент.
Предлага се договорите за наем на общински терен да се прекратяват, ако при констатирано нарушение физическото или юридическото лице не приведе преместваемия обект или рекламен елемент в съответствие с разрешението за поставяне.
За поставените незаконни модулни павилиони или такива по индивидуален проект върху общински терен глобата за физически лица да е от 2 000 до 5 000 лева, а за юридически лица - от 20 000 до 50 000 лева, предлага Диков.
За всяка поставена неправомерно маса за консумация на открито глобата ще е от 100 до 50 000 лева в зависимост от това дали нарушителят е физическо или юридическо лице.
Съответно 5 000 или 50 000 лева ще плаща физическо или юридическо лице, поставило билборд с големина над 12 кв. м без разрешение. Поставянето неправомерно на по-малките билбордове - от 4 до 12 кв. м ще се наказва съответно с глоби от 3 000 до 5 000 лв. за физическите и от 30 000 до 50 000 лева за юридическите лица.
Монтираният фирмен тотем без разрешение ще се санкционира с глоба от минимум 500 лева за физическите и 5 000 лева за юридически лица.
Поставянето на фирмени надписи в противоречие с действащата наредба ще се наказва с глоба от 1 000 до 5 000 лева за физическите и до 50 000 лева за юридическите лица.
Монтирането на незаконна ажурна реклама върху покрива да се наказва с глоба от 3 000 до 5 000 лева за физическите лица, както и от 30 000 до 50 000 лева за юридическите лица, гласи текст от предложената промяна.
Поставянето на павилиони в отклонение с издаденото разрешение за поставяне също ще се санкционира. Глобите ще са от 500 до 5 000 лева за физическите лица и от 5 000 до 50 000 лева за юридическите.
При отклонения, дължащи се на производителя на преместваемия обект или на рекламния елемент, глобата ще е за него, предвиждат предложенията за промени.
Незаконните реклами върху саниращи се сгради ще носят на собственика им, ако е физическо лице, глоба от 3 000 до 5 000 лева, а ако е юридическо - глоба 30 000 до 50 000 лева.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт