fallback

IPO-тата на Nielsen и Demand Media показаха силен интерес към интернет бизнеса

Двете компании успяха да привлекат повече средства от пазара, отколкото бяха планирали

11:24 | 26.01.11 г.
Автор - снимка
Създател

Две от очакваните с голям интерес IPO-та в САЩ този месец успяха да привлекат по-голям интерес от предварителните очаквания. Компаниите Nielsen и Demand Media набраха повече капитал от продажбата на акции, отколкото бяха прогнозите, предаде Ройтерс.

Nielsen Holdings се занимава с измерване на аудиторията на телевизионни канали и интернет сайтове. Компанията е успяла да привлече 9,5 на сто повече от очакваните средства.

Пласираните акции са общо 71,4 млн., а цената е 23 долара за брой. Това означава, че са събрани общо 1,6 млрд. долара. Освен това е пласирана емисия от конвертируеми облигации на стойност 250 млн. долара.

Предварителните намерения на Nielsen бяха акциите да бъдат пласирни на цена между 20 и 22 долара за брой.

За първите девет месеца на 2010 година Nielsen има печалба от 128 млн. долара и приходи в размер на 3,8 млрд. долара. Сред най-големите клиенти на компанията са фирми като Coca-Cola, Nestle, News Corp, Procter&Gamble, Unilever и други. Тяхната цел е да получават точен профил на аудиторията на различните медии, за да могат да осъществяват успешно рекламните си кампании.

IPO-то на Demand Media пък постига още по-голям успех, като привлечените средства са с 34,5 на сто над очакваното. Компанията се занимава с генериране на съдържание, като за това се разчита на огромна база от автори на свободна практика. Листването на компанията се приема за мнозина като тест на доверието към бизнес модела за създаване на евтино съдържание в интернет, коментират анализатори.

Demand Media е пласирала 8,9 млн. акции на цена 17 долара, като са набрани общо 151,3 млн. долара. Предварително беше заложено, че компанията ще търси продажбата на 7,5 млн. акции на цена между 14 и 16 долара за брой.

За първите девет месеца на 2010 година Demand Media има загуба от 31 млн. долара и приходи в размер на 179,4 млн. долара.

За Demand Media пишат общо 13 хил. автори, които генерират евтино съдържание и видео клипове. Моделът на компанията е изграден върху изчисления на база алгоритмите на Google, като целта е по-добро индексиране на резултатите в търсачката и генериране на съдържание по темите, които най-много се търсят в глобалната мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:18 | 14.09.22 г.
fallback