Пазарът на онлайн дисплейна реклама може да достигне 100 млрд. долара през следващите няколко години, което ще открие „огромни възможности" за интернет гиганта Google, пише Wall Street Journal.
Това прогнозира Нийл Моън, който е вицепрезидент на продуктовото управление в Google. По неговите думи компанията има около 1 000 софтуерни инженери по света, които работят за премахването на сложността и предизвикателствата на пазара на онлайн дисплейна реклама.
Това според него ще подтикне повече рекламодатели да насочват по-голяма част от бюджета си към реклама в интернет.
„Наистина вярваме, че пазарът като цяло е в критична точка”, заяви Моън заяви по време на конференция в Сан Франциско.
Моън който отговаря за дисплейната реклама в Google, отбелязва, че този пазарен сегмент се оценява на около 20 до 25 млрд. долара в световен мащаб в момента.
Той не предостави конкретна прогноза за това кога очаква онлайн дисплейната реклама да се разрасне до 100 млрд. долара.
В края на миналата година социалната мрежа Facebook изпревари Google по дял на пазара на онлайн дисплейна реклама в САЩ, нареждайки се на второ място след Yahoo, показаха данни на анализаторската компания eMarketer.
През октомври миналата година Google съобщи, че бизнесът й с дисплейна реклама е стигнал приходи от 2,5 млрд. долара на приравнена към годишна основа база. Тогава от компанията за първи път предоставиха подробности за представянето си на този пазар.
Google също търси начини да увеличи приходите си от уебсайта за видео споделяне YouTube, включително чрез нови форми на реклама, която се заплаща при показване на дадено видео на потребителя (cost per view).
Акциите на Google са поскъпнали с 16% през последната година до 613,40 долара за акция в края на вчерашната сесия на Nasdaq.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана