Приходите на интернет компанията Google се увеличиха с 27% през първото тримесечие, след като интересът към рекламата в интернет продължи да расте.
Печалбата на Google обаче изостава с по-слаби темпове на ръст от 18%, предава Wall Street Journal.
Причината за това се крие в увеличените разходи на компанията за заплати и разширяване, в резултат на което оперативните й разходи скачат с 54 на сто спрямо същия период на 2010 г.
Според анализатори увеличените разходи на Google са отражение на стремежа й да задържи преднината си на фона на все по-динамичната конкуренция в Силициевата долина.
Оперативните разходи, които включват заплати, маркетинг и изследвания, се повишават с 54 на сто и възлизат на една трета от приходите на компанията за тримесечието.
Google инвестира сериозно в наемането на нови служители и заплати, както и в нови продукти през последните месеци.
Разходите й за научни изследвания и развитие достигат 1,23 млрд. долара за тримесечието в сравнение с 818 млн. долара преди година. Разходите за продажби и маркетинг скачат рязко с 69% на годишна база, надминавайки 1 млрд. долара.
Освен това Google увеличи с 10% заплатите на своите служители, което завишава разходите й през тази година. Интернет компанията също е инвестирала значително в своите бранд мениджъри, за да ги задържи от растящата конкуренция на Facebook и Twitter.
Акциите на Google поевтиняха с 5,4% след редовната сесия на борсата Nasdaq до 547 долара.
Нетната печалба на компанията се повишава до 2,3 млрд. долара, или 7,04 долара за акция, в сравнение с 1,96 млрд. долара, или 6,06 долара на акция преди година.
Приходите за тримесечието възлизат на 8,58 млрд. долара в сравнение с 6,78 млрд. долара за същия период на 2010 г.
В същото време оперативните й разходи скачат от 1,84 млрд. долара на 2,84 млрд. долара. В края на март Google разполага с 36,7 млрд. долара парична наличност.