fallback

Microsoft вече е пласирал 400 млн. лиценза за Windows 7

Мобилната платформа на концерна обаче е със скромен пазарен дял и за да се промени това, цената й ще бъде намалена двойно

10:24 | 13.07.11 г.
Автор - снимка
Създател

Стив Балмър продължава да вярва в успеха на Windows Phone 7. Снимка: Ройтерс

"За една година успяхме да променим пазарния дял на Windows Phone 7 от много малък на... много малък". С тази лека шега главният изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър призна неуспеха на мобилната операционна система по време на годишната партньорска конференция на концерна в Лос Анджелис. Според последния пазарен анализ на Nielsen от миналия месец едва 1% от смартфоните в САЩ ползват  Windows Phone 7, пише Computerwoche.

Това обаче трябва да се промени - Microsoft е уверена в бъдещето на Windows Phone 7 и възнамерява в близко бъдеще да привлече вниманието на потребителите към платформата. За да се случи това в действителност, Microsoft и партньорите ще намалят наполовина цените на смартфоните с  Windows Phone през следващата година.

"Съвсем скоро ще предложим WP7 устройства по 100-150 долара преди отстъпките от телеком оператори", обяви президентът на отдела Windows Phone Анди Лийс пред 15 хил. посетители на конференцията за разработчици. „Ще станете свидетели на драматично намаляване на цените”, добави Лийс. Партньорите на концерна, които ще се възползват от намалените цени, са 640 хил. в целия свят. 

В момента цените на смартфоните започват от 200 долара. Преди година цените на този тип устройства обаче стартираха от 400 долара. Поевтиняването, което се очаква да стане факт през 2012 г., ще се дължи на интегрирането на повече функции в процесорите за смартфони.

И докато WP7 не се справя добре с конкурентите си, Windows 7 продължава да бележи успехи. След като преди няколко месеца от компанията съобщиха, че са продали 240 млн. лиценза за настолната си платформа, по време на конференцията Стив Балмър съобщи, че продадените лицензи вече са достигнали 400 млн. Тази впечатляваща бройка е достигната за по-малко от две години след пускането в продажба на последната версия на платформата, а по този начин Windows 7 се превърна в най-бързо продаваната операционна система в историята на бранша.

Според Лийс обаче Microsoft няма да предлага мобилната си операционна система на производителите на таблети. „Разглеждаме таблета като един вид РС", пояснява той. По думите му потребителите на таблети искат да ползват много от функциите на персоналните компютри, като например свързване в мрежа и печат на документи, но Microsoft е на мнение, че таблетите не са заместители на РС-то, както твърди главният изпълнителен директор на Apple Стив Джобс. "Таблетите са по-скоро „парчета” от техническия пейзаж, които могат да се използват за различни цели", заявява Лийс.

Концернът използва конференцията, за да представи и няколко устройства, които ще излязат на пазара в близките месеци. Така например през есента се очакват телефони от Acer, Fujitsu и ZTE с операционна система Windows Phone Mango. Показан бе и нов телефон на Samsung  с операционната система, но подробности за модела не бяха разкрити.

Microsoft обяви и няколко таблета с Windows, сред които Asus B121 и Acer W500, които ползват чип Trusted Platform Module за сигурност от корпоративен клас, както и плосък Windows лаптоп Sony Vaio Z, проектиран да конкурира Apple MacBook Air.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:04 | 12.09.22 г.
fallback