Дигиталната индустрия е най-бързо развиващият се сектор на световната икономика, стана ясно по време на форума Webit 2011, на който Инвестор.БГ е медиен партньор.
„През следващата година се очаква Европа да стане най-големият онлайн пазар, измествайки от първото място САЩ“, заяви Ален Йоро, президент и главен изпълнителен директор на браншовата асоциация за дигитален маркетинг IAB Europe.
Докато през 2011 г. в онлайн индустрията в САЩ ще бъдат инвестирани 22 млрд. долара, а в Европа - 21 млрд. долара, през следващата година ситуацията се обръща. За 2012 г. IAB Europe очаква в САЩ в този сектор да бъдат вложени 24,5 млрд. долара, а в Европа инвестициите да са 25 млрд. долара.
„Китай обаче наваксва бързо. За 2011 г. инвестициите в разпространението на онлайн платформи там са в размер на 6 млрд. долара, а само след година се очаква да са двойно по-високи - до 12 мрд. долара. Така че всички ние трябва да се поучим от опита на китайски онлайн компании“, заяви Йоро.
От тези инвестиции полза могат да извлекат всички индустрии. Последното изследване, Mediascope Europe на браншовата асоциация, което обхваща 15 големи пазара в Европейския съюз, показва до каква степен европейците се влияят от интернет. Оказва се, че 50 на сто от европейските потребители на интернет решават да закупят друга стока или услуга, след като са се консултирали в мрежата.
Според друго изследване 44 на сто от европейските потребители искат да участват за изграждането на продукта и рекламата му.
Лошата новина според Йоро е, че темата за сигурността в интернет и контрола на данните все по-често попадат в новините. Общо 37 на сто от потребителите не ползват базирани на локацията си услуги, защото се притесняват от злоупотреби с данните им. Затова основното презивикателство пред индустрията е да намери баланс между тоталната свобода и регулациите.