fallback

Motorola Mobility напуска Южна Корея

Местните потребителите държат на родните смартфони, като пазарният дял на Samsung, LG и Pantech е цели 90%

12:01 | 11.12.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В рамките на своето преструктуриране производителят на мобилни устройства Motorola Mobility, от май насам собственост на Google, ще се оттегли от пазара в Южна Корея. Както пише The Next Web, сбогуването с източноазиатската страна е планирано за началото на 2013 г.

Засегнати ще са около 500 служители, които очевидно ще трябва да си търсят нов работодател. На 10% от служителите в подразделението за разработки ще бъде предложен т. нар. "Relocation Package", за да продължат да работят на друго място – вероятно в САЩ, където в Чикаго компанията има подразделение.

Целта е „насърчаване на глобалната изследователска и развойна дейност за подобряване на сътрудничеството". Компанията искала да насочи вниманието си към онези пазари, на които е добре позиционирана, за да работи ефективно срещу конкуренцията.

Motorola не е единственият производител на смартфони, който напуска корейския пазар. Още през лятото HTC обяви, че ще се оттегли от страната, тъй като тайванската компания не е успяла да наложи продуктите си сред богатите предложения на местните конкуренти, като през 2011 г. е държала едва 2% дял от пазара в страната. За деветте месеца на 2012 г. обаче  по данни на Gartner пазарният дял се е свил до едва 0,2%. В Корея Motorola ще остави да действат две свои подразделения. Според ETNews компанията е продала от началото на годината около 41 000 смартфона с марката на Motorola на пазара в Корея, на който има около 16 млн. телефона. Пазарните анализатори са единодушни, че потребителите в Южна Корея са привърженици на собствените си марки и тамошните производители като Samsung, LG и Pantech държат цели 90% от пазара на смартфони. Корейците имат естествен афинитет към подкрепа на местните фирми, но през годините и правителството е помогнало чрез правила и нетарифни бариери за по-силна продажба на продуктите на местните производители.  Така например правило, създадено през 2005 г., изисква използването на корейски технологии за телефони, които могат да се свързват към интернет. То задържаше смартфоните от Research In Motion и Apple далече от пазара, докато не бе отменено през 2009 г. Наскоро правителството на Южна Корея предложи да се изискват от разработчиците на операционно системи за смартфони да предават част от сорс кода си - нещо, което би се отразило на Apple, Google и RIM.

Samsung Electronics, най-големият в света производител на мобилни телефони по продадени единици и приходи, е успял да пласира от януари до септември 10,2 млн. телефона на родния си пазар, което представлява пазарен дял от 64%. Глобалният дял на пазара на мобилни телефони на Samsung е около 25%.

На второ и трето място след Samsung по продажби на южнокорейския пазар са други двама местни производители - LG Electronics и Pantech. 

Единственият чуждестранен играч, който успява да пробие доминацията на местните производители, е Apple със своя iPhone и с iPad при таблетите. Nokia управлява една от най-големите фабрики в Южна Корея, но е продала от началото на годината по-малко от 10 000 телефона в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:11 | 13.09.22 г.
fallback