fallback

Европейската технологична компания Asseco навлиза на българския пазар

Концернът представи устройство, което съвместява функциите на бюро за валутен обмен и на банкомат

12:28 | 12.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Европейската технологична компания Asseco навлиза на българския пазар с нови предложения за финансовия и банковия сектор.

В сътрудничество с германския производител на банкомати Wincor Nixdorf Gmbh технологичната компания е създала устройство, което съвместява функциите на бюро за валутен обмен и услуги, които могат да се извършват на банкомат. Става дума за автоматизиран обмен на валута. Само по себе си решението позволява на дадена банка да автоматизира предоставянето на персонализирани услуги през банкомат на своите клиенти и по този начин да генерира допълнителни приходи от услуги.

„Банката на бъдещето предполага банкиране с изцяло технологично базирани клонове – автоматизирани офиси с консултанти, които да подпомагат клиентите при вземане на по-добри финансови решения“, представи визията на компанията за „банката на бъдещето“ Асен Бораджиев, генерален директор на Asseco SEE за България, по време на първия банков технологичен форум, организиран от Asseco South Eastern Europe (SEE).

Сред решенията, от които банките и техните клиенти могат да се възползват, са обмяна на чуждестранна валута, депозиране на парични средства, теглене и внасяне на пари чрез мобилно банкиране без използването на банкова карта, плащане на комунални сметки посредством генериране на индивидуален баркод или QR код, изпращане на разписката директно на имейла на клиента и други.

Видът на чуждестранната валута, за която може да се обмени местна, и самият обменен курс се определят по решение на банката, която използва банкомата. Освен това банките биха могли да извършват свои маркетингови кампании, достигайки по-близо до клиентите си.

Същевременно предизвикателствата, които банките срещат, са по-бързо въвеждане на нови продукти на пазара, максимално персонализирано обслужване, продукти, изцяло адаптирани към клиента, и автоматизиране на процесите си. За решаването на тези проблеми по време на форума бяха демонстрирани освен технологични решения за банкомати, също и CRM (Customer Relationship Management) и софтуер за управление на процесите в банката и за оценяване на клиента – т. нар. скоринг модели.

Сред клиентите на Asseco в България са УниКредит Булбанк, Централна кооперативна банка, Пиреос Банк, Юробанк (Пощенса банка), СИБанк, поясни Асен Бораджиев. Същевременно той отбеляза, че всяка една от финансовите институции използва различни решения на Asseco, измежду които са мобилно банкиране, софтуер за управление на процеси в банките, POS терминали.

Asseco е група от компании в областта на информационните технологии (ИТ), която предлага цялостни специализирани IT решения за индустрии като финансов сектор, публична администрация и телекомуникации.

Компанията реализира над 1,3 млрд. евро приходи през 2013 г. и разполага с над 1 500 служители в 13 държави в региона на Югоизточна Европа. 10 от 15-те най-големи банки в региона са клиенти на Asseco SEE, а компанията е листвана на Nasdaq, както и на борсите във Варшава и Тел Авив.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:37 | 14.09.22 г.
fallback