IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще има ли фойерверки за германските IPO-та?

Първичното публично предлагане на Zalando разочарова мнозина, а инвеститорите остават предпазливи

08:35 | 03.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Най-голямата европейска компания за онлайн продажби на дребно на обувки и модни стоки Zalando SE, подобно на много други компании, изчака първичното публично предлагане на Alibaba, преди да се листне на борсата в началото на тримесечието, пише Wall Street Journal.

След като в сряда Zalando дебютира на борсата във Франкфурт, в четвъртък дойде ред на Rocket Internet, която ще бъде последвана от кабелния оператор TeleColumbus, компанията за недвижими имоти TLG Immobilien, а в списъка се очаква да попадне и компанията за недвижими имоти и търсене на автомобили – Scout 24.

Взети заедно, петте фирми могат да съберат около 3 млрд. евро, надминавайки 2,4-те млрд. евро приходи от германски IPO-та през първите девет месеца на годината, посочва Dealogic.

Ernst & Young твърди, че обемът на европейските IPO-та се е увеличил четири пъти до 53 млрд. долара тази година. Въпреки че анализаторите са единодушни, че листването на Alibaba Group в Ню Йорк проправя пътя напред за други компании, в Германия не се очакват огромни успехи, когато става дума за първично публично предлагане на компании.

Очакват се около 15 до 20 IPO-та в Германия през тази година, като седем от тях са извършени преди края септември според Ernst & Young.

Zalando, която определи емисионната цена на акция в горната част на ценовия диапазон преди първичното си публично предлагане, дебютира на борсата с цена от 24,50 евро за акция, но скоро след това цената спадна до 21,50 евро. Листването не предвещава нищо блестящо за следващите компании, решени да направят тази стъпка.

Матиас Хейсе, управляващ съдружник на адвокатската компания Eversheds, очаква дебютът на Zalando да даде „началото на една история на успеха“, но фактът, че повечето инвеститори са институционални, показва, че германците остават загрижени за акциите. Когато Deutsche Telekom стана публична компания в края на 90-те години, някои инвеститори не получиха възвращаемостта, която очакваха.

"Следващата стъпка е дотком балонът – ето защо тревогите на германците се връщат, особено по отношение на интернет компаниите“, твърди Хейсе.

От Ernst & Young не виждат зараждането на балон. Пазарът все още е далеч от нивото през 2001 г. по отношение на броя на първичните публични предлагания. Същевременно очакванията към Rocket Internet остават високи, макар че в четвъртък IPO-то не беше успешно и акциите се сринаха.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:18 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още