fallback

Xiaomi прави плахи стъпки в Европа

Компанията планира да пусне онлайн магазин, в който няма да продава смартфоните си, а само аксесоари

21:17 | 03.03.15 г.

Xiaomi планира да пусне своя онлайн магазин Mi.com и в Европа, като идеята е той да функционира като този в САЩ - без да продава телефони, а само аксесоари, произведени от компанията. Това обяви вицепрезидентът на Xiaomi Хюго Бара по време на Mobile World Congress в Барселона.

Вместо да предлага известните устройства на компанията, магазинът ще се опитва да привлича потребители с аксесоари като "умни" гривни, слушалки и външни акумулаторни батерии, всичките обединени под бранда Mi.

В близките няколко години Xiaomi няма да започне да продава телефоните си в САЩ. По думите на Хюго Бара причината за това се крие във факта, че американският пазар на мобилни устройства е доста по-различен от развиващите се пазари, на които азиатската компания жъне успехи в момента.

Освен това устройствата на компанията не са създадени да работят с по-бързите 4G мрежи в Съединените щати, ето защо функционирането им в страната ще бъде затруднено.

По думите на Бара Xiaomi ще се радва да стъпи на американския пазар със своите ключови продукти, но това все още не е главният ѝ приоритет. Вместо това фирмата планира да насочи усилията си към други страни, в които има по-голям шанс за успех.

Като такава Бара посочи Индия, която определи като най-големия чуждестранен пазар за Xiaomi. Страната отстъпва място единствено на вътрешния пазар на компанията - Китай.

Сред пазарите, към които Xiaomi отправя поглед, се нареждат също Бразилия и Индонезия, както и всички онези, на които продажбата на телефони не е силно обвързана с мобилните оператори.

Бара възлага големи надежди на индийския пазар. По думите му по времето, когато компанията обявява стартирането на дейността си в страната, тя имала около 10 хил. фенове във Facebook. 200 хил. души обаче се регистрират на уебсайта ѝ, за да закупят нейни устройства. Според Бара екипът на компанията бил много изненадан от огромния интерес, тъй като компанията смятала, че брандът все още е неразпознаваем в Индия.

Повече новини от Mobile World Congress можете да прочетете тук. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:16 | 06.09.22 г.
fallback