Музикалната стрийминг услуга Spotify непрекъснато се стреми да отговори на един ключов въпрос: „Какво искам да слушам след това?“. Според услугата отговорът се нарича Discover Weekly - двучасов персонализиран плейлист, получаван от потребителите в понеделник сутрин, пише Wall Street Journal.
Целта зад Discover Weekly е услугата да запознава потребители с нова музика, като се съобразява с техните навици на слушане, твърди Мат Огъл, старши продуктов мениджър в Spotify, отговарящ за новата опция.
"През последната година ние изграждаме профил на всеки потребител“, който включва плейлисти, албуми и изпълнители, слушани в Spotify, посочва още експертът. Благодарение на тази информация, услугата може да прави предложения за друга музика, която да се хареса на потребителя.
„Искаме усещането да е като от касета, направена от добър приятел, който казва: „Хей, ето ти малко готина музика, която ще ти хареса, но не си чувал преди“, допълва Огъл.
По думите му Discover Weekly ще се развива с времето, като ще има задачата да влезе в различните музикални кътчета от потребителския вкус. По този начин услугата няма да предлага един и същи тип плейлист всяка седмица.
Плейлистите на Discover Weekly са създавани от алгоритми, не от диджеи, но Spotify използва данните за това, което хората слушат, смесвайки ги със собствените си списъци от песни.
„Въпреки че плейлистите на Discover Weekly не са направени от хора, те са вдъхновени от начина, по който потребителите слушат музика“, коментира Огъл.
Новата услуга е още един начин Spotify да се бори за запазването на своята потребителска база и да си спечели нови абонати, особено след появата на Apple Music, която предлага безплатен тримесечен тестов период.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 10 години Тази "новост" беше стандартна услуга в Пандора още преди десетина години и работеше нон-стоп, а не като събитие! Жалко, че ограничиха свободния достъп от България... отговор Сигнализирай за неуместен коментар