Sony увеличава отново своите глобални амбиции, свързани със смартфоните, тъй като все още иска да се конкурира с Apple и Samsung в сферата на мобилните разплащания. Нейните методи да постигне успех преминават през обществения транспорт, пише Bloomberg.
Sony се опитва да направи своята технология за безконтактно плащане FeliCa толкова популярна в останалата част на Азия, колкото е в японската железопътна мрежа. Системата използва чипове, които могат да се вграждат в смартфони и в стандартни карти, а желанието на Sony е да разшири използването им в Югоизточна Азия, започвайки с мрежата от влакове в Индонезия до март.
Този тип мрежи могат да се окажат ключ към привличането на търговци в системата FeliCa, тъй като голямата база от потребители насърчава търговците на дребно на гарите и автобусните спирки да участват, твърди Казуюки Сакамото, старши генерален мениджър на Sony, отговарящ за операциите на FeliCa.
Потенциалният пазар е огромен – Югоизточна Азия трябва да инвестира по 60 млрд. долара годишно в пътища, жп и друга инфраструктура, твърди Азиатската банка за развитие.
"Нашият подход е различен от този на Apple”, коментира Сакамото в интервю.
Хонконгската система за разплащания Octopus, която обхваща влакове, автобуси и магазини, вече използва чипове на Sony. Същото важи и за железопътните карти Pasmo и Suica в Япония.
"Apple Pay и подобните на нея в момента правят първите си стъпки в чужбина, но ние предлагаме тази услуга от повече от 10 години“, коментира Сакамото.
Компанията планира да направи FeliCa по-лесна за приемане за работа. Платформата, която работи само на смартфони, разполагащи с въпросните чипове, може да бъде вградена като софтуер в обикновени чипове през следващата година, допълва той.
Sony, която се сблъска с неуспехи в сферата на смартфоните, съкрати работни места и се фокусира повече върху компонентите. Ако FeliCa постигне успех, компанията ще може да продава не само чипове, но и карти и четци за тях.
Предизвикателството е обединяването на веригата от плащания – производители, финансови компании и търговци. Разпространението на мобилните разплащания все още е в начален стадий. Apple Pay, която позволява на потребителите да плащат през своя iPhone, е отговорна само за 1% от американските трансакции от търговията на дребно година след пускането си, твърди компанията за проучвания Aite Group.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна