IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Коледното тримесечие беше разочароващо за Activision Blizzard

Компанията прогнозира силен ръст за 2016 г., отчасти благодарение на придобиването на създателя на "Candy Crush"

10:03 | 12.02.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Activision Blizzard отчете резултати за празничното тримесечие, които се оказаха разочароващи, тъй като не изпълниха очакванията на анализаторите по отношение на печалбата, пише The Wall Street Journal.

Акциите на компанията, които се движиха между 28 и 40 долара за брой през последните месеци на годината, вчера се потопиха с 18% по време на следборсовата търговия.

Activision отчете спад на коригираната печалба за тримесечието до 83 цента на акция от 94 цента на акция година по-рано. Анализаторите очакваха 86 цента на акция, докато компанията прогнозира 82 цента на акция.

Фирмата не е пропускала да изпълни очакванията за печалбата си от пет години, твърди Коли Себастиан, анализатор на R.W. Baird & Co. По думите му на пазара има голяма несигурност.

Освен печалбата Activision обяви и отлагане на продължението на ключова игра, а резултатите на компанията се оказаха под натиск и заради придобиването на разработчика на мобилни игри King Digital Entertainment.

Activision очакваше коригираните приходи за четвъртото тримесечие, което е особено важен период, да запазят равнището си от 2,15 млрд. долара, разчитайки на игрите, които изкара година по-рано, включително и на новата “Call of Duty”. Вместо това коригираните приходи се свиха с 4% до 2,12 млрд. долара.

Същевременно влиянието на силния долар изтри 125 млн. долара от приходите и 11 цента на акция от печалбата, обясниха от компанията.

Като цяло компанията се опитва да разшири бизнеса си отвъд основната си сфера с игри за конзоли. В тези усилия влиза и придобиването на King за 5,9 млрд. долара. King притежава един от най-успешните мобилни франчайзи - “Candy Crush”. Сделката, която се очаква да бъде завършена по-късно този месец, ще даде на Activision възможност да стъпи по-стабилно на пазара на мобилни игри, който се разраства изключително бързо. След като сделката бъде приключена, Activision ще има 500 млн. активни потребители месечно, което е доста над сегашните 80 млн.

King, която ще продължи да оперира като независимо подразделение под ръководството на главния изпълнителен директор Рикардо Закони след финализирането на придобиването, отчете 478 млн. долара коригирани приходи и 38 цента печалба на акция за празничното тримесечие. Резултатите се оказаха под 559 млн. долара приходи и печалбата от 57 цента на акция година по-рано. Коригираните резервации се свиха с 13% до 509 млн. долара. Броят на месечния брой уникални потребители пък спадна до 6,58 мн.

Въпреки това Activision очаква по-добри данни за 2016 г. - коригирани приходи в размер на 6,25 млрд. долара и 1,75 долара печалба на акция, което е доста под 4,62 млрд. долара коригирани приходи и 1,32 долара печалба на акция, които спечели през 2015 г.

По време на разговора си с анализаторите главният изпълнителен директор Боби Китик сравни потребителската база на компанията с тази на големи играчи в сферата на социалните мрежи и забавлението като Facebook, ESPN и National Football League.

Коригираните дигитални приходи достигнаха рекордните 780 млн. долара, формирайки рекордните 37% от коригираните приходи като цяло.

През последните дни конкурентите Electronics Arts и Take-Two Interactive Software също отчетоха силни приходи от дигиталните си операции, както и растеж на маржа на печалбата си.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:18 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още