Fitbit залага на глобални маркетингови кампании, с които да представи своите нови преносими устройства, следящи здравните показатели на потребителите. В това число влиза и евтин умен часовник, който може да помогне на компанията да запази доминацията си в една изключително конкурентна индустрия, пише Bloomberg.
Засега високите разходи и по-бавните от очакваното продажби могат да увеличат притесненията сред инвеститорите, които станаха свидетели на това как акциите загубиха близо половината от стойността си тази година.
Позовавайки се на пускането на най-новите си продукти, Fitbit в понеделник прогнозира приходи и печалба за сегашното тримесечие, които не оправдаха очакванията на анализаторите. Цената на акциите се сви с 20% по време на следборсовата търговия, след като компанията обяви прогнозата си. Те удариха дъно от 13,30 долара за брой, след като преди това бяха генерирали растеж от 5,9% до 16,52 долара в Ню Йорк.
Fitbit е водещ доставчик на преносими фитнес тракери, но конкуренцията от компании като Apple, Samsung Electronics и Xiaomi може да попречи на растежа ѝ.
Пазарният дял на Fitbi се сви до 22% през третото тримесечие на 2015 г. от 33% година по-рано според IDC.
„От известно време това е една доста конкурентна категория“, заяви главният изпълнителен директор Джеймс Парк.
Продажбите през първото тримесечие ще бъдат в диапазона 420-440 млн. долара, обяви базираната в Сан Франциско компания. За сравнение, анализаторите очакват 485 млн. долара, сочат данни, компилирани от Bloomberg. Печалбата на акция, като се изключат някои елементи, ще бъде между 0 и 2 цента, докато анализаторите очакват 23 цента на акция.
Компанията твърди, че е продала 8,2 млн. свързани здравни и фитнес устройства през четвъртото тримесечие на 2015 г. Fitbit разширява своята продуктова линия и сега продава осем устройства, включително двата наскоро представени модела Alta и Blaze – умен часовник и свързан с интернет GPS. Предварителните поръчки на двата нови модела надминаха очакванията на компанията, а Blaze миналата седмица стана вторият най-продаван умен часовник в Amazon в категорията над 100 долара, обяви компанията.
Прогнозата контрастира на това, което Fitbit показа през четвъртото тримесечие на 2015 г. Тогава печалбата и приходите ѝ надминаха прогнозите на анализаторите. Печалбата, като се изключат някои елементи, беше 35 цента на акция, а приходите скочиха почти двойно до 711,6 млн. долара, обяви компанията. Средната прогноза на анализаторите беше за продажби в размер на 648 млн. долара и печалба на акция от 25 цента.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава