fallback

Поредни главоболия с автопилота на Tesla... този път в Китай

Компанията премахна термините за "автопилот" от китайския си уебсайт, след обвинения, че подвежда клиентите

13:14 | 15.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Tesla премахна думата „автопилот“ и китайския термин за „самоуправляващ се“ от своя китайски уебсайт, след като шофьор в Пекин, който катастрофира, докато колата му се движеше на автопилот, се оплака, че компанията е надценила способностите на системата и е подвела купувачите, предава Ройтерс.

Шофьор на Tesla катастрофира по-рано този месец в Пекин, след като колата му не успя да избегне превозно средство, паркирано от лявата страна. Сблъсъкът нанесе щети върху двата автомобила, но нямаше ранени.

Това е първият известен такъв случай в Китай, въпреки че се случва след фатален инцидент във Флорида по-рано тази година. Всичко това поставя под натиск ръководителите на автомобилни компании и регулаторите да затегнат условията, свързани с работата на автономните коли.

„Ние, в Tesla, непрестанно правим подобрения, включително и в преводите“, коментира говорителката на компанията в имейл до Ройтерс. „От няколко седмици сме в процес на премахване на всякакви несъответствия в езиците“.

Препратките и китайският термин за автопилот, който буквално се превежда като „самостоятелно шофиране“, бяха премахнати от сайта на седана Model S късно в неделя. И двата израза преди това присъстваха няколко пъти на страницата. 

Вместо това вече се използва израз, който се превежда като „асистирано шофиране“.

Екипът на Tesla в Китай е преминал допълнително обучение в отговор на катастрофата на 2 август, като целта е служителите да подчертават, че водачът винаги трябва да държи ръцете си на волана, когато използва функцията за автопилот, твърди служител на Tesla, който не е упълномощен официално да говори пред медиите.

Tesla посочва, че е свалила данните от колата в Пекин, според които по време на катастрофата автомобилът наистина се е движил на автопилот, но ръцете на шофьора не са били на волана.

Говорителката на американската компания за коли направи изявление, в което посочи, че системата не е напълно автономна, а е по-скоро асистираща, ето защо водачите винаги трябва да имат контрол над превозното средство.

Пътният инцидент представлява пореден проблем за Tesla на китайския автомобилен пазар, който е най-големият в света. Преди това фирмата се сблъска с главоболия, свързани с дистрибуцията и зареждането на колите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:45 | 11.09.22 г.
fallback