Делът на трансграничните онлайн трансакции нараства бързо, като потребителите постепенно започват да се чувстват по-сигурни при пазаруване през чужди уебсайтове. Търговците приемат различни методи на плащане, за да си осигурят по-големи продажби и са склонни да правят доставки до почти всяка част на света, показва нов доклад на компанията за имоти Colliers.
Обединеното кралство, САЩ, Китай и Германия са пазарите, които реализират най-големия износ в резултат на онлайн поръчки. До 2020 г. 45% от онлайн потребителите ще пазаруват от други държави. Стойността на този вид продажби се очаква да нарасне от 230 млрд. долара през 2014 г. до 1 трилион през 2020 г.
Предпочитанията към онлайн пазаруване се засилват, но въпреки това потребителското поведение по отношение на покупки и плащания остава доста разнообразно в различните държави, сочи докладът.
Европейският пазар, на който онлайн търговията е най-силно застъпена, е Обединеното кралство, където сделките възлизат на около 130 млрд. паунда годишно. Британците са сред потребителите, които демонстрират най-голяма техническа грамотност, като от 78% интернет ползватели над 65% пазаруват онлайн.
За разлика от тях, други страни показват по-бавни темпове на възприемане на този тип шопинг. Италианците са сред най-малко предпочитащите го в Западна Европа. 68% от тях имат достъп до интернет, от които само 26% пазаруват онлайн.
Докладът изследва и предпочитанията на купувачите към определени типове разплащания в различните държави по света.
Кешовите разплащания остават най-разпространени в Китай, Русия, Испания, Германия, Полша и Италия. В нито една европейска държава не се използват толкова чекове, колкото във Франция, а холандците и шведите бавно преминават към пълно изключване на плащанията в брой. Те предпочитат и технологични платформи като iDEAL и Swish; шведско приложение, което е създадено да улесни приятели да си поделят сметката в ресторанта, и към момента се използва от над 50% от населението на държавата.
29% от онлайн продажбите в Обединеното кралство са реализирани през мобилни устройства през 2015 г., сочат още данните от доклада.
Купувачите на Острова често пазаруват от международни онлайн платформи, като 56% са направили покупки от Китай и САЩ.
Една четвърт от онлайн поръчките в Русия пък са от международни сайтове, а 80% от тях са китайски.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението